Bitef

With apparent ease, he transforms from a scientist to a top manager, from a woman to God and the devil incarnate. The complacency, filled with depravity and decadent pleasure, with which Jeroen Willems portrays his characters is almost sensual.' Geert Sels wrote in De Standaard, 'Yet Willems portrays the row of despots in such a way that even the average environmentally-conscious, ethically-responsible, justice-loving Western citizen of the world with all his fine ideas is turned to pulp and that is what makes the solo brilliant.' (Han Geurts in the Rotterdams Dagblad.) Voices was released in 1997 as a two part play: before the interval Betty Schuurman played C'est tout, the last text by Marguerite Duras, about a woman who is truggling with her physical and mental decline. Voices was selected for thé Theaterfestival 1997 and won the 1997 Grand Pris of the Theaterfestival. THEATERGROEP HOLLANDiA (TGH) Osnovana je 1985. kao rezultat spajanja dve lokalne pozorišne trupe, koje su delovale na području severne Holandije. Od svog osnivanja TGH je bila stacionirana u gradiću Zaandamu, severno od Amsterdama. Pod umetničkim vodstvom koreografa/reditelja Johana Simonsa i kompozitora/reditelja Paula Koeka razvila se izuzetna trupa, sve poznatija u svetskim okvirima. Hollandia od svojih začetaka teži tome da pozorište smesti tamo gde su ljudi, Johan Simons I Paul Koek su scenu kutiju zamenili za farme i stovarišta, ribarnice I fudbalske stadione, napuštene staklenike 111 prazne fabrike, hangare, crkve i skladišta, Hollandia je oduvek poklanjala veliku pažnju savremenom trenutku. Pre svega time što je zgrade u kojima je igrala pretvarala u svoje kulise funkcija zgrade vidljiva je po njenoj arhitekturi, ali i po tragovima koje su ostavljali oni koji su se njome služili. Vetar i vremenske prilike, mirisi i zvuci iako je zgrada sa prozorima-prizori spolja, svi ti element! se smišljeno koriste. Oktobra 1996, napravljen je korak dalje u korišćenju okolnog prostora. U saradnji sa deSingel, Hollandia je izvela Varkensstal (Svinjac), autora Pjera Paola Pazolinija, predstavu koja je igrana u srcu Antverpena, pod mostom, dok je saobraéaj nesmetano tutnjao iznad glava, Ovaj komad о kapitalističkoj igri modi i о načinima na koji deçà industrijalaca na nju reaguju, saobraćajna buka je dala novu dimenziju. Sledeći koraku nameri da se igra bukvalno medu ljudima bila je da se predstava locira u fabrici u pogonu. Januara 1998, Hollandia je izvela Industrijski projekat broj 1 KLM kargo na teretnom terminalu KLM-а na Aerodromu Schiphol. Predstava je igrana dok se u isto vreme nesmetano nastavilo sa radom, koji se uklopio u predstavu. U skorije vreme se sve češće upotrebljavaju neknjiževni tekstovi. U Glasovima, sačinjenim većinom od tekstova Pjera Paola Pazolinija , übačen je govor Kora Herkstrotera predsedavajućeg Sell kompanije. Tekst Kingcorna sastavljen je od intervjua sa jednim radnikom koji je 35 godina radio u fabrici brašna.