Bitef

Projekat Rekvijem počinje od studije tradicionalne strukture forme rekvijema na retoričkom nivou, da bi se ponovo izmislio muzički i tekstualno, a uključuje i crkvenu pesmu u duhovnom smislu; to je bio razlog za saradnju sa Elenom Sartori, koja svira orgulje, peva i muzički je paleograf, sa kojom je trupa "Fanny&Alexander" prethodno saradivala na pripremi Romea i Julije et ultra. Rekvijem , zamišljen kao readaptacija u svakoj ponovijenoj predstavi, uz preciznu intervenciju na prostoru, izbija na svetlo na monumentalnom groblju iz XIX veka, na prostoru izuzetne lepote, koji su čak i žitelji Ravene zaboravili kao spomenik, i na prostoru koji nikada ranije nije bilo dozvoljeno koristiti za pozorišne predstave. Kao raskrsnica oksimorona koja gieda na kanal luke u gradu, opkoljena fabrikama, a ipak sa obrisima borove šume na Severn, drevno groblje je iznedrilo dogadaj, i to ne samo kao pozadina ili okvir, Projektom, u stvari, nije zamišljeno da se predstava jednostavno smesti u prirodnu scenografiju prostora, već da ona savršeno odgovara prirodi i sa scenskog i sa istinskog pozorišnog aspekta, kao i sa muzičke tačke gledišta, pojačavajući znakove i ličnosti, startujući sa ritmom zvukova iz fabrike. Prva predstava u slobodnom prostoru izvedena je u Hamburgu, maja 2002. Mesto dešavanja bila je druga raskrsnica, međunarodni aerođrom, gde je predstava izvedena na poljanama okruženim pistama, između stanice za praćenje meteoroioških uslova i rezervoara sa vodom vatrogasne jedinice. Obeležen ritmom neprekidnih uzletanja i sletanja u neposrednoj blizini, Rekvijem je, na mestu koje je tako blizu ideji smrti i tako slično proređenom, hiadnom i uzburkanom svetu koji zna za psihu od pamtiveka, dobio dublje specifične obrise svoje duše, LUIGI CECCARELLI Luigi Ceccarelli je studirao elektronsku muziku i kompoziciju na Konzervatorijumu u Pezaru. Od sedamdesetih godina radi na kompoziciji, koristeći najsavremenije elektronske tehnologije. On je zainteresovan za svaku vrstu zvuka bez obzira na žanr, kao i za odnos izmedu muzike i vizuelnih umetnosti. Od 1978. do 1994. saradivao je sa koreografom Lucijom Lator, kao i sa “ALTRO; gruppo di lavoro intercodice", ostvarujući nekoliko predstava koje su izvedene po celoj Evropi, kao što je Anihccam, balet inspirisan delima Fortunata Depera. Realizovao je dela za radio, kao što su radio filmovi La guerra dei dischi, po tekstu Stefana Bennija; I viaggi in tasca, po tekstu Valerija Magrellija; La commedia della vanita Eiiasa Cannetija, u režiji Giorgia Pressburgera, svi u produkciji Rai Radio Tre. Godine 2000. realizovao je L'isola di Alcina sa Teatro delle Albe, koncert za rog i "romagnola” glas, u režiji Marca Martinellija i u produkciji La Biennale di Venezia Theatre Section i Ravenna Festival. Angažovan je za razne projekte najznačajnijih producentskih studija u Evropi, kao što je IMEB u Briiu, 1997, 1998. i 2000. Godine 1999, 2000. i 2001. radio je za Festival u Raveni. Od 1979. drži katedru za elektronsku muziku na Konzervatorijumu u Perudi. Dugo je radio kao direktor zvuka u studijima i na živim koncertima i jedan je od osnivača laboratorije za produkciju kompjuterske muzike “Edison Studio" u Rimu. Njegovu muziku zabeležili su na CD Edipan, BMG-Ariola, Newtone and Gmbe/UNESCO/Cime. Dobitnik je medunarodnih priznanja, kao što je priznanje za

The first performance abroad will take place in Hamburg, in May 2002. The playfield will be another crossroad, the international airport of the city, where the show will be performed on the meadows surrounding the landing runways, between the meteorological office and the water tank of the fire brigade. Marked by the rhythm of the unceasing take-offs and landings nearby, the Requiem will get, in a place so close to the idea of death and so similar to the rarefied, cold and windy world which goes with the images of psyche from time immemorial, a further specific form of its soul. LUIGI CECCARELLI Luigi Ceccarelli has studied Electronic Music and Composition at the Conservatoire of Pesaro. He has been working on composition since the seventies using the most advanced electronic technologies. He is interested in any kind of sound without distinciton of genre and in the relationship between music and visual arts. From 1978 to 1994 he has collaborated with the choreographer Lucia Latour and with "ALTRO, gruppo di lavoro intercodice" realizing several shows which have been performed everywhere in Europe, such as Anihccam, a ballet inspired by Fortunate Depero's works. He has realized radio works such as the radio-films La guerra dei dischi on a text by Stefano Benni, I viaggi in tasca on a text by Valerio Magreili, and La commedia della vanita by Elias Canetti directed by Giorgio Pressburger, all of them produced by Rai RadioTre. In 2000 he has realized L'isola di Alcina with Teatro delle Albe, a concert for horn and "romagnola" voice, directed by Marco Martinelli and produced by La Biennale di Venezia - Theatre Section and Ravenna Festival. He has been commissioned for many different projects by the most important production studios in Europe, such as the IMEB in Bourges in 1997, 1998 and 2000. In 1999, 2000 and 2001 he has worked for Ravenna Festival. Since 1979 he has been the holder of the chair of Electronic Music at the Conservatoire of Perugia. He has been working for many years as sound director in studios and live concerts and he is one of the founders of the laboratory for the production of computer music "Edison Studio" in Rome. His music has been published on CD by Edipan, BMG-Ariola, Newtone and Gmbe/UNESCO/Cime. He has won international prizes such as the prize for electroacoustic music with live instruments at the Contest of Bourges and the Hear prize of the Hungarian Broadcasting Company in 1996. In 1997 and 1998 he received the Honorary Mention at the Ars Elettronica contest in Linz (Austria). Furthermore his works have been selected by the International Computer Music Conference in 1995 (Aharus), 1997 (Tessaloniki), 1999 (Peking) and 2000 (Berlin). Furthermore his compositions have been performed at the most important international exhibitions, such as Festival Inventionen (Berlin), Art Video Festival (Locarno), Musik-hochschule (Koin), Teatro Coliseo (Buenos Aires), Festival LIM (Madrid), Festival Musicaiibera (Bruxelles), Conservatoire National De Lyon, Festival Roma Europa, Festival Ars Musica (Bruxelles), Merkin Hall (New York), Royal Theatre (Copenhagen), Festival Musica (Strasbourg),