Bitef

Koreografija: Jose Montalvo / Dominique Hervieu

TRUPA MONTALVO-ERVJE Zoze Montalvo (Jose Montalvo) koreograf, susreće 1981. Dominik Ervje (Dominique Hervieuz), balerinu, i započinje da stvara koreografije kratkih igranih komada, nekakve koreografske aforizme, čiji je ona glavni tumač. Dominik Ervje izgraduje posebnu gestualnost, svu od fluidnosti, brzine i preciznosti, koja njihovim ostvarenjima daje poseban Stil. Od 1986. do 1988. koreografije Zozea Montalvoa osvajaju nekoliko medunarodnih nagrada (Konkurs u Nionu 1986, Igra u Parizu 1987, Koreografski konkurs u Kaljariju 1988) Taj početak umetničke avanture i istinskog zajedništva dovešće do nastanka Trupe Montalvo-Ervje. Novembra 1993, uz saradnju video snimatelja Mišela Kota (Michel Coste), početni komad Dvostrukl nemir, sučeljava tehnološku siiku s fizičkim prisustvom

tela igrača. Od tog doba se Žoze Montalvo, u saradnji sa Dominik Ervje, posvećuje stvaranju mnogih dela koja odgovaraju jedno drugom i koja, iako dovoljna, sama po sebi, jednog dana mogu biti obuhvaćena u celinu kao velika barokna freska: Podebal (1992), Dyostruki nemir (1993), Olaka olala (1994), Slava Žeroma A (1995), Filau Tibau II (1995) Iznenađenja Mnemozine (1996) na Magglo Florentine* za Balet Gradskog pozorišta Firence, Mltraljez u blagoslovenom stanju (1996), Raj (1997), Jedan rajski niok (1999), Vrt io Io ito ito (1999). Originalnost njihovog pristupa u delu Raj i Vrt io Io Ito ito, pozdravio je ceo svet. Poslednje ostvarenje trupe prikazano je na najuglednijim festivalima: Bam u Njujorku, na Medunarodnom festival u Melburnu, Teatro Municipal u Sao Paulu i Rio de Zaneiru, Roma Europa u Rimu, Barbiken Centru u Londonu, Medunarodnom festivalu baleta u Berlinu, Hof Musiktheater - Amsterdam, Tanztheater - Wuppertal... Trupa je osvojila Nagradu Lorensa Olivijea za najbolju baletsku predstavu u 2001. u Londonu, posle Frankfurtskog baleta u 1999. i Holandskog baletskog pozorišta Jiri Kyliana u 2000. Za Vrt Io Io Ito ito i sledeće komade Dominik Ervje je pridruženi koreograf. Godine 1999. za prvake baleta Pariske državne opere ostvaruju Smeh lire, a u maju 2000. Varijacije u raju - komad postavljen isključivo za otvaranje 53. medunarodnog fiimskog festivala u Kanu. Uporedo s tim, još od 1989. se upuštaju u ostvarivanje dogadanja In situ, predlažući stanovnicima nekog grada koreografski komad po meri napisan za njih: Igre za gledanje I igranje, koje okupljaju od trista do tri hiljade gledalaca (kao u Kreteju, u okviru Medunarodnog festivala grada) svih uzrasta, sa svih strana, što je igrački način, pokušaj ponovnog osvajanja praznovanja i zadovoljstva u igri. Juna 1998. postavljeni su za upravnike Nacionalnog koreografskog centra za Kretej i Val de Marn i nastavljaju da se na toj teritoriji - pored svog zadatka stvaranja i razvoja - bave i umetničkim obrazovanjem i vaspitanjem, organizujući originalne

FRANCUSKA / FRANCE Centre Choregraphique National de Creteil du Val de Marne

SKEĆMD VÄVOLOW BABELLE HEUREUSE