Bitef

italija, Rimini Motus Jean Genet

Hotel Splendid

Splendid’s

Rediteiji: Enrico Casagrande i Daniela Nicolö

"HOTEL SPLENDID" ŽANA ŽENEA Rafalova banda je već nekoliko dana zabarikadirana na sedmom spratu hotela "Splendid", u centru Pariza, a i sama banda ima sedam članova (Žan, Skot, Bob, Rafal, Bravo, Pjero i Riton). Sa njima je i jedan policajac, za koga svi misle da je otet, ali koji se, u stvari, pridružio gangsterima jer mu izdaja pričinjava zadovoljstvo. Tu je i jedna žena, bogata američka naslednica. Snage reda su opkolile zgradu pre svega da bi oslobodile nju, ali ona je već übijena iako u tom času još nije jasno ko je odgovoran za zločin. Znači, kammerspiel, sa svim svojim posledicama, usredsreden na sve klaustrofobičniju sobu, koji počinje raspravom izmedu Zana, Policajca i Skota, Prvi je šef bande, ali njegovo vođstvo ostali članovi grupe sve otvorenije dovode u pitanje, laktajući se oko odgovornijih položaja. Raspra između Zana i Skota je oštra i ogorčena, Drugi optužuje prvog za policajski karakter zbog njegove poVremeno opsesivne lojalnosti, Bob i Bravo su plesači u veoma nasilnom mjuziklu: ulaze u sobu igrajući pošto su čitav hotel prevrnuli na giavu. Zadatak ptvog je, pre svega, da podvrgne podsmehu stereotipe iz američkih gangsterskih filmova, pa tako priča o raskošnim sahranama i slavi iz žute štampe, u sve jačem kontrastu stvarnosti i maste. Za Brava je prijem u bandu bio neka vrsta vatrenog krštenja, sticanje identiteta "žestokog momka" koji se dokazuje u poslednjem trenutku. On je feminizovano stvorenje čiji gotovo histeričan senzibilitet u diskursu prerasta u repetitivni motiv hvalisanja: on je taj koji je u okrutnom obredu übio Amerikanku da bi prisilio bandu da preuzme odgovornost bez milosti i spreäo je da reterira. Na radiju se komentariše akcija: u najavama nade i beznada gotovo da se vodi dijalog sa opkoljenima, Stiže Pjero, najmlađi clan bande. Brat Dede mu je poginuo u puškaranju i sve što Pjero čini, postaje uzaludan ritual povraćaja: na svaki način pokušava da oživi sećanje na sen pokojnika koji zivi u njemu, a napadi ludila su sve mahnitiji. Potrebno je dobiti u vremenu, pa zbog toga Bob, Bravo i Policajac razoružavaju Zana, prisiljavaju ga da se presvuče u Amerikankino odelo, a onda ga iznose napolje i pokazuju gomili koja se u meduvremenu okupila kao za neku gala predstavu. Trik uspeva i tada, u trenutku predaha, sledi razuzdani ples oslobadanja, koji biva iznenada prekinut kad Rafal, čovek - salva, po kome je banda dobila ime, dovitljiv i odan gotovo do apsurda, sam sebe ranjava da bi pokušao da se spase kad stigne policija koja je već na vratima, Nedoumica je u tome da li da se izvuku iz situacije kao heroji ili kao hulje koje će se predati i izneveriti popularnost koju se stekli. Slavljenje ženeovske mitologije izdaje ovde nalazi svoj vrhunac: Bravo objašnjava da je ta akcija, koja naizgled zaslužuje