Bitef

28. godini izvršila samoubistvo. Njen rad je u početku izazvao ekstremne reakcije kritike i publike, koji nisu umeli da cene njenu poetiku sve dok nije bilo prekasno. Razneseni, prva drama Sare Kejn, svojom je radikalnošću 1995. izazvala negativan odjek i ogroman teatarski skandal u Engleskoj. Koliko opis bezosećajnosti i najnižih ljudskih strasti, drama je i komentar na rat u Bosni koji je u to vreme trajao, postavlja mnoga pitanja i istražuje tanku liniju između varvarskog i civilizovanog. Neosporna je dramska snaga predstave - beskompromisno mračna vizija Sare Kejn, i njeno umeće da je kombinuje sa iznenadnim humorom.

Vudi Alen SMRT / DEATH Ređitelj: Marko Manojlović Prevod: Marko Manojlović Igraju; Gordan Kičić (Klajnman), Cvijeta Mesić (Ana), Stefan Kapićić (Doktor), Nada Šargm (Djina), Branislav Trifunović (Manijak), Marko Janjić (Heker, Policajac), Slobodan Pavelkić (Al), Miloš Vlalukin (Henk), Milos Samolov (Hans Spajro), Milena Nikolić (Sem), Ana Marković (Dona) Kostimograf: Boris Čakširan Kompozitor: Vladimir Pejković

О PIS си Alen Stjuart Kenisberg (Allan Stewart Königsberg), poznatiji kao Vudi Alen, rodjen je u Bronksu 1. decembra 1935. od oca Martina i majke Neri Ceri. Sa prvom velikom ljubavi, Harlin Rouzen oženio se u Holivudu 1956. godine. Übrzo je u Holivudu upoznao i svoje buduće menadžere, Carlsa H. Džofa i Džeka Rolinsa. Od 1958. ugovorili su poslove vredne milione dolara. Pritom, ugovarali su u ime Alena a da medju njima nije postojao zvaničan ugovor, sem rukovanje. Kad je 1959. upao u melanholično raspoloženje iz nepoznatih razloga, počeo je da posećuje psihijatra, pa i danas svake nedelje ide svom terapeutu. Otud toliko ironičnih komentara na račun psiho-terapeuta. Dajana Kiton i Alen su zajedno igrali u osam filmova, dok je saMijom Farou igrao u trinaest filmova. Vudi Alen je bio nominovan za nagradu Oskar čak dvadeset puta, ali ga je osvojio samo tri pura. Za film Ani Hol (1977) bio je nominovan za Oskara za glavnu mušku ulogu. Ovaj film lansirao je Alena. Dobio je četiri nagrade Akademije, uključujući nagradu za najbolji film i za najboljeg reditelja. О PREDSTAVI Marko Manojlović: Mene je ovoj drami Vudi Alena privukao humor, a zatim i sama konstrukcija komada, stavljanje u središte drame jednog čoveka koga sve vreme muči pitanje: „Sta ja treba da radim?“ Osim što je to pitanje koje čovek mora sebi da postavi sa 20 i 30 godina, to je i pitanje karakteristično za mlade ljude na prelazu iz škole na fakultet, i kasnije. To me je prvo privuklo tekstu, to pitanje: „Koji je moj zadatak?“ Odgovor ne može niko da ti da. To je nešto sto sam sebi moraš da odgovoriš. Sve što se dešava može se posmatrati kao jedna vrsta Klajnmanovog odrastanja. Jednostavno, jedan dan ti život zakuca na vrata. Vudi Alen obesmišljava svaki oblik Ijudske zajednice. Sve one u susretu sa Klajnmanom deluju užasno smešno. Ja jako volim tu čvrstu priču komada Smrt, sa tim krajem i tim šokom. Mi sve vreme gledamo Klajnmana kao vrlo simpatičnog lika, nekako se saživimo sa njim, i na kraju, on umre. On untre kada pokuša sebi da kupi još jednu šansu. Potraga za manijakom je potraga za smislom života, potraga za životom posle smrti. Razgovarao sam sa Kičićem i pitao ga: „Ako bi smo Klajnmanu dali drugu šansu, da li bi se nešto promenilo?“ Kičić je rekao, naravno, ne ...

SHOWCASE / September 17 - 29 lh / Belgrade Theatres