Bitef

AVANGARDNA ZONA Malo ko veruje da od Stevana Sremca može nastati avangardno pozorište. Režirajući Zona Zamfrovu Filip Gajić potvrđuje da je to zaista moguće. Gledalac se posle Zone Zamfirove Filipa Gajida oseda kao uspešan rekonvalescent; unutrašnju potištenost zamenio je osmeh, doživeo je emodonalnu transfuziju. Od palanadke Sremdeve sage nastao je srpski Amarkord. Karikaturaino zavođenje i komediju trada na kojoj šidare sve verzije Zamfirove Gajid sublimiše u tananu nežnost i scensku jednostavnost. Zona nije prsata namiguša ved devojčica bez šminke; njen eros se budi i raste komoru po komoru, baš kao što se otvaraju rupe zavisti i mentalitet dna pod nogama. Folklorno u govoru i kostimu zadržano je s merom i simpatijama, samo je masivni gazda Zamfir fijaker zamenio mercedesom i lidi na Kuma. Radena u kljudu najboljih ostvarenja KPGT-a, Gajideve škole pozorišta, ova avangardna verzija Sremca dokazuje da nije svejedno koje zvuke dovek ima u glavi, da li dita i je li ostao svoj. Priznanje ansamblu Pozorista iz Vranja, spremnom da dodek obme u stepovanje i fesid zameni ženskom maramom. Ako je pozorišni repertoar vrsta duhovnog jelovnika, onda u teško svarljivoj, aktuelnoj ponudi, vranjska Zona Zamfrova deluje kao zdrava hrana. (Branka Krilovid, Dnevnik 1, RTS)

DMS Drama Mental Studio Milena Bogavac CRVENA: SEX I POSLEDICE Režija: Jelena Bogavac Igraju: Vladislava - Vaca Đorđević (Ona), Hristina Popović (Eva), Jelena Hid (Lilit), Danijela Vranješ (Dr) Audio/video: Igor Marković Scena i kostim; Ljerka Hribar, Ana Zarubica Organizacija i produkcija; Jelena Stojanovid

Tragedija toka svesti. Spoznaja ženstvenosti kroz bol. Sex ì grad na balkanski način. Najuzbudljivija trac partija kojoj ste ikada prisustvovali. Sve što ste hteli da znate о seksu, a niste smeli da pitate. Sve što niste hteli da znate о posledicama seksa. Prva antidrama u najmlađoj srpskoj dramaturgiji. Kontroverzna, komidna, potresna predstava, koja se odlikuje kabaretskim ritmom, modernom strukturom i svežim glumačkim izrazom. Antiukusizam kao demonstracija stila. Komedija о smrti feminizma. Kič, ljubav, strast i abortus. Pačvork od ženstvenog i šizofrenog. A new text by the youngest Serbian playwright deals with the problem of femininity in the Balkans, By way of layering one woman into three principles within her self, the play wittily locates the woman’s place in Serbian society. Is femininity understood through pain? Is love an anesthetic? ... „The Girls’ party „ participated in by four young star actresses. The representative for Bitef theatre on this year’s Biennale of Scene Design at the Museum of Applied Art. A bold play, the style of which was best defined by Jovan Cirilov when he invented the word „antitasteism“ . this word defines the heading the authoresses of Red had chosen to take. That all includes researching common aspects of woman logic, vanity and parody sense of woman’s behavior. Questioning of femininity in our nation. Flow of consciousness play. Finding that the term „female“ equals „object of hate“. Provoking of the „object of hate“. ‘Prochoice’ education. Exploring conflicting principles of archetypal and contemporary in a woman from the Balkans. Defining common and specific causes in private hell known as flow of consciousness. Lesson of anatomy of psychical vibrations; schizophrenic war in the consciousness of an ordinary woman. Theatre group DMS is dealing with multimedia artistic research of archetypal topics in modern society, on an educative way, in the form of performance and/or pamphlets and opera. Predstavaje prevedena na engleski jezik. Titlovi su integraci deo video rada.

SHOWCASE / September 17 - 19”' / Belgrade Theatres