Bitef

Žiri / Jury

LAN HERBERT, President Educated at Cambridge University (MA Hons in Classics). Fellow of the Royal Society of Arts. Publisher, editor and critic. Various posts with Pitman Publishing, 1961 - 1979, latterly director of Pitman General Publishing. Editor of Who’s Who in the Theatre, editions 15-17. Founder and publisher of London Theatre Record, 1981 1990; editor and publisher Theatre Record, 1991 - 2003; consultant editor 2004 - present. Contributor of articles to numerous theatre journals worldwide; regular columnist for The Stage, Blue Pages {Society of British Theatre Designers), Focus (Association of Lighting Designers), etc. President, 1996 - 2000, Communication Committee, International Theatre Institute (UNESCO); Council Member of the British Section of the Institute, 1980 - present. Editor, The World of Theatre 2000, The World of Theatre 2003 (London, Routledge). Editorial Adviser, New Theatre Quarterly. The Critics’ Circle, London: Hon Secretary, Drama Section, 1995 - 2002; Council Member 2002 - present. International Association of Theatre Critics: Director of Training Seminars, 1994 - 2001; President, 2001 - present. Society for Theatre Research: Committee Member, 1981 present; Vice-Chairman, 2001 - 2005; Chairman 2005. Theatres Investment Fund: Council Member: 2000 - 2004; adviser on TIE producers’ bursaries 2003 - present. The Mander & Mitchenson Theatre Collection: Trustee, 2000 - present. Visiting Professor, Mississippi College London Program, 1996 - present; other teaching includes courses and lectures for City University (Research Fellowship 1981), Birkbeck College and Goldsmiths University of London, St Mary’s University College, Louisiana College, and the British American Drama Academy. ĐURĐIJA CVETIĆ Rođena i odrasla u Beogradu. Pozorišnu akademiju završila u Beogradu. Odmah posle Akademije sa jednom grupom kolega primljena u Jugoslovensko dramsko pozorište kao jedna od "Bojanovih beba". U matičnoj kući njena generaeija

je veoma brzo preuzela repertoar, u kome je i sama imala jedno od značajnijih mesta. Igrala je veliki broj uloga kiasičnog i savremenog, inostranog i domaćeg dramskog reperto ara. U mnoštvu različitih uloga izdvajaju se: Regana u Kralju Uni i Dezdemona u Otelu V. Sekspira; Nataša u Tri sestre i Ranjevska u Višnjiku A. Cehova; Dulsineja u mjuziklu Covet od La Mance Dejla Vasermana, jedinom mjuziklu igranom u Jugoslovenskom dramskom pozorištu; naslovna uloga u Skupu Marina Držića. Igrala Nadeždu Mandeljštam i Koštanu. Glumila, pored ostalih, u komadima Spaseni Edvarda Bonda, U agoniji Miroslava Krleže, Svi moji sinovi Artura Milera, Tri visoke iene Edvarda Olbija, Elektra Danila Kiša. Najnovija predstava u kojoj igra je Mala ttilogija о smrti prema tekstu Elfride Jelinek u Beogradskom dramskom pozorištu (2005). Pored matične kuće igrala je u Narodnom pozorištu, Beogradskom dramskom pozorištu, Zvezdara teatru, gostovala u Crnogorskom narodnom pozorištu, u banjalučkom Narodnom pozorištu Republike Srpske, Narodnom pozorism u Somboru. Radila je sa najeminentnijim rediteljima, sa Jagošem Markovićem, Dejanom Mijačem, Vidom Ognjenović, Eduardom Milerom, Radmilom Vojvodić, legendom našeg pozorišta Matom Miloševićem, mladim i perspektivnim Stevanom Bodrožom i mnogim drugim. KSENIJA DRAGUNSKA Ksenija Viktorovna Dragunska (1962, Moskva), ugledni je ruski dramski pisac. Diplomirala je dramaturgiju i scenario na moskovskoj Državnoj akädemiji za film i pozorište. Radila je kao urednik u fllmskom studiju „Mosfllm“; autor je nekoliko knjiga i drama. Najznačajnije objavljivane i izvodene drame Ksenije Dragunske su: Kradljivac jabuka, Muskarac - ienin brat, Ruska slava, Piti j pepati, piatati, Osećaj brade, Gola pionirka. Njene drame prevođene su, objavljivane i izvodene u Nemačkoj, Češkoj, Poljskoj, Izraelu, Velikoj Britaniji. Kod nas su, u preveda Novice Antica, objavljene dve drame Ksenije Dragunske: Piti, pepati, piatati (Scena, br. 2/2002) i Oseéaj brade (Ruski almanah, br. 10/2005). DUŠAN MAKAVEJEV Roden u Beogradu. Godine 1938/1939. poseéivao Englesko zabavište u Krunskoj. 1941 - 1944. Detinjstvo proveo pod nemačkom okupacijom. 1946 - 1950. Radne brigade. 1950. Kino klub Beograd, amaterski filinovi: Pečat, Antonijevo razbijeno ogledalo, Spomenicima ne treba perorati. 1955.