Bitef

Beograd, 21 - 24. septembar 2005. RADIONICA Radionica u sklopu Bicefa posvećena je predscavljanju osnovnih principa Tehnike Mihaila Cehova To su Four brothers vežbe, tj. cedri osnovna principa svake umecnosti (Lepoca, Lakoda, Forma i Celina), cedri osnovne vrste kretanja (modelovanje, plucanje, lecerne, zračenje/radijacija), kao i vežbe inkorporiranja/utelovljavanja. Razgovorom о Tehnici biće predscavljeni ostali elementi poput Arhetie, Arhecipskog gesta, Psihološkog gesta, Atmosfere, Imaginamih tela, Kompozidje uloge... CnjEVI Cilj Glumadke radionice „Mihail Cehov“ u Beogradu jeste da dovede eminencne profesore - članove MICHA asocijacije, koji će mlade studente (glume, režije, dramamrgije) ili profesionalne pozorišne umecnike obudici tehnici glume i naèinu rada Mrhaila Cehova. Time bi bio podržan razt'oj pozorišne prakse i obrazovanja na podruqima na kojima je tehnika glume Minaila Čehova gotovo nepoznaca. Centri za vežbanje glumačke tehnike Mihaila Cehova postoje širom s\'eta; u Londonu, Los Andelesu, Njujorku, Pordandu, Vašingtonu, Berlinu, Minhenu, Panzu, Rusiji, Auscnji, Holandiji, Izraelu, Japanu, Hnatskoj. TEHNIKA MIHAILA CEHOVA Sta je i sta su osnovni elementi tehnike Mihaila Cehova? Ono što hoćete da znace о karakteru koji glumite modi dece da saznate lako - ne opšimom intelekcualnom analrzom (rad za scolom) ved serijom fizidkih tehnika A razlog za co je duboka veza koja poscoji izmedu Kretanja tela glumca i njegove imaginacije. „Gest je psihobgjja.“ „ Glumac ытща svojim telom.“

Unutrašnji život slika, a ne nedovoljni iskustveni izvori glumca, trebalo bi da budu ono sto se izgraduje na pozornici i prikazuje publici. Prihvatanje nezavisnog sveta imaginaaje, sposobnost prodiranja kroz spoljainju pojavu vizije do njenog unutrasnjeg, vatrenog života, navika da se aktivno ceka dok slika ne postane prava, dovodi umetnika do ivice otkrića novih i do rada sakrivenih stvari. „Glumac zamišlja svojim telom. On ne može da izbegne gestove ili kretanje bez reagovanja na sopstvene unutralnje slike. Sto je slika razvijenija i snažnija, ona više stimolile glumca da je fizićki usvoji svojim telom i glasom.“ THE MICHAEL CHEKHOV ASSOCIATION (ШСНА) Mihail Cohov asoeijadja MICHA je nejirofitna organizadja čiji je dlj da poveže umetničku viziju Mihaila Cehova sa radom glumaca, reditelia i pedagoga u danasnjim teatrima i na taj nadn prenese metoa rada Mihaila Čehova generadjama koje dolaze. MICHA teži upotpunjavanju postojedh glumačkih metoda i radi na obučavanju novih generaeija pozorišnih umetnika koji će Cehovl-

GLUMAČKA RADIONICA MIHAIL ĆEHOV

jev psihofizički pristup incegrisari u sopstveni glumački izraz. Vrednost Cehovljevog rada sastoji se u oslobađanju unucrašnjih mogućnosri limosa koje se ne zasnivaju samo na limona iskustvu, sto je uglavnom slučaj u današnjim glumačkmi metodama, već i na imaginamom svetu glumca, kao i na samom ftzičkom postojanju, koje suštinski uriče na krearivnost Gluma i predavači su već dugo ograničeni sofKvenim iskustvima pa su njinovi pristupi radu teško primenjljivi na univerzitetima i konzervatorijumima U svakom slučaju, brojne institucije danas su zainteresovane kako za obuku koja prevazilazi granice naturalizma cako i za akrivno izuča\'anje glumackih akemativnih metođa. Cilj organizadje MICHA jeste da prcdavadma i scudenrima pruži noti podsacaj za revitalizariju glumačke vestine. PREDAVAČI RADIONICE Predavan Glumačke radiomce Mihail Cehov u Beogradu: Scott Fielding, direktor glumačkog studila , Mihail Cehov“ u Čikagu, SAD; Suzana Nikolić, umetnički ciirektor Studija dramskih umetnosri „Etra" u Zagrebu, Hrvatska. / SKOT FILDING (SCOTT FIELDING) Skot Filding je direktor Glumačkog studija XgK ,r- „Mihail Čehov“ pumetnički direktor Alhemija / L teaaa u Cikagu. Clan je Njujorškog glumačkog ШХМ ‘ S društva Povremeno drži nezavisne radipnice u *'šfe “ 1 Evropi i Južnoj Amend, kao i u samom Cikagu i - i- širom SAD. Najnovije delo Fiidinga rađeno za Alhemija teatar i Glumački studio „Stanislavski" ’Vp jeste režija i postavljanje na scenu predstave Gertrude Stein-Ifyou had three husbands. Pređašnji ' __ 4 rad za Alhemija teatar podrazumeva predstave' i A Masque of Reason (R. Frost), Flood (G. Grass), Rosmersholm (Ibsen), The Write Princess (R. M. Rilke). Godine 2002. za Glumačko društvo iz Njujorka režirao je delo Painting Churches (T. Howe). Takođe je adaptirao i režirao Dandelion Wine (R. Bradbury), The Hour Glass (W. B. Yeats), The Path of Return (T. N. Halm), The Smile at ée Foot of the Ladder (H. Miller). U Evropi je režiiao The Curve (T. Dorse) i The Souls Awakening (R Steiner). Skot Filding se kao glurnac pojavljuje u predatavi Alhemija teatra Hone Country (C. J. Hopkins), dok je u Niujorku igrao u Off i OfF-Off Broadway teatrima, kao što je Semjuel Beket teatar, Harold Klunnan teatar, Pozonšni klub „Menheten“, Američko glumačko pozorište i dr. SUZANA NIKOLIĆ Suzana Nikolić je završila Akademiju dramskih umetnosri u Zagrebu i sripendista je njujorške akademije Tisch School of Arts, odsek za glumu. Trentuno je na mestu asistenta profesora i prodekana Akademije dramskih umetnosri u Zagrebu. Osnivać je i umetnički direktor Smdija dramske umetnosri „Etra“. Gitimi u pozorištu, na filmu, radio i TV programma. Primila je brojne glumačke nagrade. Organizator je tnnogih medunarodnih radiomea, od kojih se većina bavi tehnikom glume Mihaila Cehova