Bitef

Movement Frozen in Time

Pokret zaleden и vremenu. Izlozba plesnih prizora

Prema recima velike dame americkog modernog plesa Marthe Graham, pies se moze sacuvati samo и drugim medijima. Pored filma i videa, plesna fotografija jedan je od najvaznijih nacina da se zabelezi pies. Fotografski snimd predstavljaju zaleden pokret, skulpture sacinjene od polozaja ljudskog tela i svetla. Poput pozorisne fotografije, plesna fotografija se koristi pozorisnim osvetljenjem. Poput novinske fotografije, koncentrise se na statican trenutak unutar pokreta. Ima mnoge zajednicke karakteristike sa modnom fotografijom.

Istorija plesne fotografije и Nemackoj

Kad je razvijena tehnika plesne fotografije, ekspresionisticki pies dominirao je na nemackim scenama i и razgovorima. Prevazilazeci ogranicenja klasicnog baleta, а veoma srodan secesiji i ranom modernizmu, ekspresionisticki pies bio je zasnovan na karakteristicnim ekspresivnim polozajima tela, prikazivanju nagog tela i atletskim skokovima, Veliki portretisti, kao sto su Hugo Erfurth i Erna Lendvai-Dircksen, posvetili su serije svojih fotografija cuvenim igracima poput Mary Wigman I Greta Palucca.

Dvadesetih godina XX veka plesna fotografija bila je sastavni deo fotografskog modernizma, od dadaiste Raoula Hausmanna I bauhausa, koji je imao svoj vlastiti balet, do mladih modnih fotografa Mine I Carryja Hessa,Yve and SasheStone i Binder Ateliera и Berlinu, gde su se koristile plesne fotografije za izradu dizajna naslovnih strana poznatih casopisa. Prvi specialisti Charlotte Rudolph i Hans Robertson postali su veoma popularni krajem dvadesetih godina i njihove fotografije mogu se naci и zaostavstinama svih igraca.

Dobre plesne fotografije

Dobre plesne fotografije uspevaju da prikazu karakteristican Stil nekog igraca. One uspevaju da uhvate kljucne trenutke neke plesne figure Ili skoka I prikazuju kompoziciju ljudskog tela sacinjenu od svellesti i senke. Sezdesetih godina klasiene, veoma ostre crno-bele fotografije srednje generaeije plesnih fotografa, kao sto su Siegfried Enkeimann i Joachim Giesel, zamenjuju eksperimenti и boji, sa svetlim I zamagljenim formama и pokretu, na primer na fotografijama Waltera Boje i Dietera Bluma. Poslednjih godina sve cesce se vidaju stragi polozaji и proracunatom osvetljenju; plesna fotografija je, kao i sve ostalo, podlozna modi i promenama.

Putujuca izlozba

Jedna od najvaznijih kolekcija plesne fotografije je Tanzarchiv (Nemacki arhiv plesa) и Kelnu, koji vodi SK kulturna fondaeija. Njegova glavna kolekcija sastoji se od zaostavstina igraca i njihovih kolekcija, ali и poslednje vreme ona sadrzi sve veci broj radova cuvenih fotografa. Fotografije eine sastavni deo staine postavke и Muzeju plesa; osìm toga, organizuju se velike privremene izlozbe, posvecene pojedinim fotografima Hi stilovima.To, medutim, nije samo nacin da se predstavi istorija plesne fotografije vec postoji i putujuca izlozba, и organizacijiTanzarchiva Ì Goethe Instituía. Naziv izlozbe je Angehaltene Zeit. Bilder vom Tanz (Pokret zamrznut и vremenu, Izlozba plesnih prizora), Teziste te izlozbe je na modernijim usmerenjima и vizua-lizadji igre i pokreta. Nepotrebnoje napomenuti da je jedan od vodeeih umetnika ciji su radovi izlozeni fotograf Gert Weigelt (1943), doajen nemacke plesne fotografije.