Bitef

АТ: Moze li neko da pocne kao dete i da bude potpuno obucen kao plesac? Ili morate to da dopunjujete drugim formama? ON:Trenutno o „gaga" razmisljam kao o visokom plesnom obrazovanju. Ide se u osnovnu skolu, u srednju, pana fakultet.„Gaga"je, znaci, taj deo vaseg obrazovanja. (marno skole koje nam se obracaju da poducavamo njihovu decu. Vise me zanimaju odrasli. Ove godine smo dozvolili da „gaga" bude ukljucen u nastavni program skole za izvodacku umetnost u Jerusalimu. Ali to je za 17-godisnjake i starije, nije za klince. Svi su vec prosi! obuku (iz plesa). Vazna ideja je da se Ijudi navedu na potrebu da ostvare maksimum u metodu koji vec poznaju. Ideja nije da se ukinu, ili poniste, ili promene njihove tehnike. Ako neko zeli da bude balerina, onda joj „gaga" moze pomoci da bude balerina. Potrebno je da dodete s nama na jedan cas„gage". Mi to radimo radi zagrevanja pre predstave. AI: Htela sam da vas pitam o vasem koreografskom procesu. Je li to nesto sto se razvijalo, poceli ste od jednog mesta, pa sto ste to vise radili sve vise ideja ste ¡mali kako da radile? Ne aktulena koreografìja, nego vas nacin razmisljanja о njoj. ON: Razvijalo je kljucna recTo se razvìja.To je proces koji me odvodi na mesta na kojima nikad ranije hisam bio. Inace bi mi bilo dosadno. Osecanje otkrica uvek je tu. Mislim da to ima mnogo veze i s tim kako se razvijao moj odnos sa plesacima. Oni su sve vise doprinosili procésu, narocito otkako smo poceli da radimo „gaga" kao trening pre, otprilike cedri godine. AT: Htela sam da vas pitam o muzici jer je ona ocigledno vazan element za vas. ON: Da, da. Ima neceg u muzici, i Struktur!, i redu i matematici. Ima neceg posebnog u tom Bachovom delu ( Goldberg varìjacije ) i nacinu na koji ga Glenn Gould svira tako da lepota stvarno proizlazi iz toga sto on muziku cini veoma ogoljenom. Ona je tako lepa bez ikakve dekoracije. Stvarno osecate kako struktura komada, i ritan i njegova logika mogu zaista da stvore sve emocije i prenesu vas u taj predeo.Ta muzika je gotovo kao zvuk metronoma. Ima u njoj neceg tako cistog i minimalistickog. Meditiranje uz nju me je nekako dovelo do toga da stvorim sistem podizanja ruku (u segmentu Bellus) koji sè zaista razlikuje od sistema muzike. Ali jos mi se cini da je.nisam izneverio. AT: Vi imate i osecanje za prostor. ON; Prostor mi daje razlog da igram. U mom postojanju prostor je, mislim, znacajniji od vremena. Osecam da vreme ionako prolazi. Nemam kontrolu nad vremenom, ali imam kontrolu nad prostorom. Mogu zaista da promenimm i da stvorim prostor, ali ne mogu da promenim vreme i ne mogu da stvorim vreme. Svestan sam vremena, koliko je potrebno da se nesto uradi i donosim odluku о tome koliko dugo zelim nesto da radim, ali tu je vise ree о rame koliko vremena treba da se stigne s jednog mesta na drugo i ima vise veze s prostorom nego s vremenom. AT: Ima li jos nesto sto biste hteli da kazete? ON:To me pitaju u svakom intervjuu. Da. Prekrite svoja ogledala ili ih razbijte. Ne koristite se ogledalima kad píesete. Ne koristite se ogledalima kad zivite. Ona veoma ogranicavaju, ona su iluzija. Ona su zaista sprecíla pies da se razvije onoliko koliko bi mogao bez njih. To je sigurno. Svaki put kad radim koreografìju za neki baletski ansambl, ja pokrijem ogledala. U pocetku je to jako tesko, ali na kraju procesa igracì su veoma zahvalni.