Bitef

163

Ljubomir Simovic Putujuce pozoriste Sopalovic, reditelj Tomi Janezic, Atelje 212 Polazeci od bitnih tema komada Putujuce pozoriste Sopalovic Ljubomira Simovica, teatralizma i relacije izmedu stvarnosti i iluzije, reditelj Tomi Janezic dosledno stvara osoben formalni koncept predstave, temeljno rasklapajuci pozorisni mehanizam. Tako se na scenu uzbudljivo iznosi sustina Simovicevih ideja, ali se one dopunjuju i produbljuju. Forma predstave je u funkciji njenog sadrzaja, odnosno slozenost strukture ne guta ni emocije, ni poeticnost ni humor, kao ni ostala brojna znacenja teksta. Janos Pilinski Urbietorbi, reditelj Andras Urban, Pozoriste »Kostolanji Deze«, Subotica Predstava istrazuje pojam greha i granice gresnosti, zatim pitanja ljudskosti, telesnosti, patnje, oprostaja, izgubljene duhovnosti itd., pri сети daje i vrlo ironicnu repliku na popularne forme televizijskih programa, talkshow-e i kvizove. Predstava je ostvarena svedenim sredstvima, na ogoljenoj sceni, sa tezistem na preciznom, sugestivnom glumackom izrazu, kao i na nizu uzbudljivih, simbolicnih, kriticki podsticajnih vizuelnih resenja. Zan-Lik Lagars Pravila ponasanja и modernem drustvu, rediteljka Andelka Nikolic, Jugoslovensko dramsko pozoriste Lagarsov monodramski tekst se lucidno, ironicno, intencionalno naivno bavi ljudskim zivotom, predstavljenim kao delimicno apsurdni, repetativni ciklus, pri сети demistifikuje gomile klisea i nakaradnih drustvenih normi. Narusavajuci monodramsku formu, rediteljka и ovu stilizovanu, vizuelno preciznu i elegantnu predstavu, uvodi likove Pevaca i Manekena. Oni radnju cine scenski uzbudljivijom, ali i daju replike i osobene komentare na teze koje iznosi glavna glumica, delikatno ironicna Durdija Cvetic. Dusan Kovacevic Sabirni centar, reditelj Andras Urban, Narodno pozoriste Subotica Teziste predstave Sabirni centar reditelja Andrasa Urbana jeste na univerzalnom, filozofskom, introspektivnom aspektu teksta Dusana Kovacevica, na pitanjima odnosa izmectu zivota i smrti, greha i oprostaja, zaborava i secanja. Razoruzavajuce tragikomicna kritika srpskog mentaliteta zastupljena je и drugom planu predstave, и svedenijoj formi. Karakteristicni su minimalizam i poeticnost rediteljske koncepcije, koji su posebno efektni и prostoru Sabirnog centra, sto sve oznacava vrlo svez i drugaeiji pristup ovom delu srpske dramske klasike. Ana Tasic, selektor Showcase-a

ANA TASK (1978, Beograd) zavrslla osnovne studije na FDU и Beogradu 2002. (odsekza pozorisnu i radio produkciju), magistrirala teatrologiju na istom Multetu 2008, sa temom Tretman tela/telesnosti и novoj brutalistickoj drami i pozoristu (kod mentora prof. dr Aleksandrs Jovicevic). Trenutno pise doktorsku diserthaju Uticaj i upotreba elektronskih medija и postdramskom pozoristu. Pozorisna kritlcarka dnevnog llsta »Politika« od 2005. Ucestvuje na internacionalnlm konferencijama iz oblasti teatrologlje I menadzmenta и kulWri, moderatorl ucesnikna brojnim okruglim stolovima I tribinama о razlicitim aspektima pozorisne prakse, clan zirija vise pozorisnlh festivala. Pisala о pozoristu za »Lud us«, »Teatron« i »Scenu«, kao i filmske kritike (»Blicnews«, RTS, »Filmski centar Srbije«). Selektorka 36. i 37. pozorisnog festivala »Danl komedije« и Jagodini (2007, 2008). Od 2005. angazovana na FDU и Beogradu, kao saradnica na predmetu Istorija svetske drame i pozorista. Radlla je i и Narodnom pozoristu и Beogradu kao organizatorka, zatim kao saradnica na projektima Institutazapozoriste, film, radio i televiziju, voditeljka i DJ-ica na radio-stanicama 202 i City, bejbisiterka, kelnerica, kuvarica...