Bitef

GLAVNI PROGRAM

66

tonomne individue u neoliberalno-kapitalistickom drustvu, gde on nije vise buntovnik, vec, naprotiv, - kao„glatki operater" - postaje oportuni pragmaticar. ...Samo dve decenije unazad postmoderna teorija je proglasila dinamicni„nomadski subjekt" (Rozi Brajdoti) krajnjom instancom otpora represivnim i okostalim drustvenim okvirima, da bi pre nekoliko godina sama Brajdoti zakljucila da je„najveci nomad danas sam kapital", sto temeljno menja perspektivu. Ovo osnovno pitanje drustvene pozicije i funkcije primorava nas da se vratimo putevima Don Zuana unazad, razmisljajuci о tome da li je on (bio) eksces, simbol ili simptom drustava u kojima se pojavljuje i deluje. Ana Vujanovic BOJANA CVEJ 1C (Beograd, 1975) pocela je da se bavi izvodackim umetnostima preko opere. Od 1995. godine rezirala je nezavisne predstave muzickog pozorista, inicirane zajedno sa dirigentom Premilom Petrovicem u REX-u, Beograd, u produkciji Fonda za otvoreno drustvo: Mocartove Bastijena I Bastijenu (1996), Faljin Portret Maese Pedro (1998), Pricu о vojniku Stravinskog (2000), predstave koje su takode odabrane i izvedene na festivalima BEMUS, Grad teatar Budva, Bitef (Alterimage). Poslednja je bila Orfej i Euridika u Muzeju istorije Jugoslavije u okviru festivala BEMUS u Beogradu, u produkciji Jugokoncerta 2005. godine. Od 2000. godine zivi i radi u Briselu, gde je, u saradnji sa holandskim pozorisnim rediteljem Janom Ritsemom, u Kaaitheater-u rezirala i izvela niz predstava koje su gostovale sirom Evrope; Verwantschappen (2000); TODAYulysses (2002); Pipelines, a construction (2004), KNOWH2OW (2005), COCOs; Breeding, Brains and Beauty (2008). Kao dramaturg i izvodac saraduje sa mnogim koreografima u Berlinu, Becu, Parizu, Briselu itd. (Mette Ingvartsen, Jefta van Dinther, Christine Gaigg, Anne Juren, Xavier Le Roy, Eszter Salamon). U Beogradu Bojana tesno saraduje saTkH Centrom (Teorija koja Hoda, casopis i centarza istrazivanje teorije i prakse izvodackih umetnosti). Magistrirala je na Muzickoj akademiji Univerziteta umetnosti u Beogradu sa tezom Izvodacka praksa iza muzickog delà: Sati, Kejdz, Jang, Zorn, a trenutno radi na doktorskoj tezi ( Performance after Deleuze: Creating 'Performative' Concepts in Contemporary Dance in Europe u Centru za istrazivanje moderne evropske filozofije na Univerzitetu Midleseks u Londonu (The Centre for Research in Modern European Philosophy, Middlesex University). Predaje teoriju i analizu performansa u okviru raznih edukativnih programa i ustanova u Evropi, a od 2001. radi kao nastavnik i mentor studenata u P.A,R.T.S.-u, skoli savremenog plesa u Briselu. Autor je dve knjige; Otvoreno delo и muzici: Boulez, Stockhausen, Cage (Beograd: SKC, 2004) i Izvan muzickog delà: performativna praksa Erika Satija, Dzona Kejdza, Fluksusa, La Monta Janga i Dzona Zorna (Sremski Karlovci, Izdavacka knjizarnica Zorana Stojanovica, 2007). Trenutno je umetnik u rezidenciji u Centre Chorégraphique de Montpellier Languedoc-Roussillion u projektu Six Months One Location koji je inicirala sa Ksavijerom Leroaom. PREMIL PETROVIC je diplomirao na teorijskom odseku Fakulteta muzicke umetnosti u Beogradu, a potom je zavrsio studije dirigovanja na Visokoj skoli za muziku Hans Ajsler u Berlinu, u klasi Vinfrida Milera 2005. godine. Dobitnik je prestiznih stipendija Hajnrih Bel i Akademije Nemacke

Mocartova muzika na Bitefu: Na 12 Bitefu 78 nagradeno je pozoriste iz Budimpeste Babszinhaz, koje je u muzickom performansu izvelo Mocartove Pustolovine, Cudesnog Mandarina Bele Bartoka, PetruSku Igora Stravinskog i Beketov Komad bezreci.