Bitef

44 BITEFIO 15. i 16. septembar, 20 h / September 15 th and 16 th , 20 h Jugoslovensko dramsko pozorište /Yugoslav DramaTheatre 20. septembar, 20h / September 20 th , 20h Scena NIS-a, Novi Sad / NIS scene, Novi Sad Trajanje: 2 h / Duration: 2 h Jan Lauers i Nidkompani, Belgija / Jan Lauwers and Needcompany, Belgium IZABELINA SOBA / ISABELLA'S ROOM Izabelina soba je jedna od predstava koja je neposredno posle premijere postala kultna predstava evropskog pozorišta XXI veka, kao prva u trilogy! belgijskog reditelja Jana Lauersa. Slavna belgijska glumica Vivijan de Mojnk igra osobu koja idući od jednog do drugog umetničkog predmeta iz Afrike i sa Bliskog Istoka, današnji odnos prema istoriji i drugačijim svetovima evocira, kao veliku priču о našoj civilizaciji, uz poeziju reči i igru. Isabella's Room is a production, which earned the cult status in the European theatre of the 21st century as soon as it premiered. It is the first part of a trilogy by the Belgian director Jan Lauwers. The celebrated Belgian actress Viviane De Muynckis the person who, moving from one African and Middle Eastern objet d'art to another, calls to mind the modern approach to history and different wo rids as a major story about our civilization, to the accompaniment of the poetry of words and dance. 16.117. septembar, 20 h / September 16 th and 17 th , 20 h Prostor nekadašnjeg restorana„Grčka kraljica" / Space of the former restaurant"Grčka Kraljica" Trajanje: 2h 10 min / Duration: 2h 10 min Proton Cinema LLC, Mađarska / Proton Cinema LLC, Hungary FRANKENŠTAJN - PROJEKT / FRANKENSTEIN - PROJECT U viziji tvoraca ove vanserijske mađarske predstave izmenjena je slika о klasičnom monstrumu iz romana Meri Šeli (1818). On nije tvorevina ludog naučnika, već porodice i društva. Bliži jeTađu iz Smrti u Venedji Tomasa Mana nego fizičkom čudovištu. Kao takavon jetragična ličnost. The image of the classical monster from Mary Shelley's novel (1818) undergoes a change in the perception of the authors of this remarkable Hungarian production. Rather than a product of a mad scientist, Frankenstein is a child of a family and society. He is closer to Tadzio in Thomas Mann's Death in Venice than toa physical monster. He is, therefore, a tragic figure.

6