Bogoslovlje
жавају. Осим тога г. Бингер je нагласио, да се настава рада може изучавати засебно (као техника) и у вези с другим предметима. У случајевима, где се изучава засебно, она иде својим током. То je настава заната, ако би се такав рад уопште могао назвати наставолн Право педагошко значење пак шла у вези с другим предметима. Настава рада je услед тога једини правилан педагошки поступай у образовању школске деце. Напослетку, завршујући своје предавање, г. Бингер je рекао: „Цео рад у школи своди се на образование и на разјашњавање појмова. То je циљ целокупне наставе и њему се мора све потчинити. Где тога нема, ту престаје облает педагошког интереса и настаје занат“. (Свршиће се)
D-r Јордан П. Илић
ОЦЕНЕ И ПРИКАЗИ
О д г о в ο p г. ‘Д-р Чеди Марјановићу. Јуна месеца арошле године ja сам отштампао у „Б о г о сло в љ у“, свеска 3., 1930., стр. 231—249. приказ на Хришћанску Етику од Др. Чеде Марјановића, пензионисаног управитеља Учитељске школе. Приказ je врло неповољан. Наиме, у свом приказу ja сам у главном рекао: Да je Хришћанска Етика г. Марјановића без вредности, пошто je написана конфузно и са слабим, на неким местима и са врло слабим стручним знањем; да у њој има тако рећи безброј формалних и стварних погрешака и мишљења, која су у директној противности са начелима хришЕанског моралног учења; и да није написана ни по обавезном наставном програму, који je прописао Св. Синод и Министарство Просвете, што значи, да je г. Марјановић свесно облшнуо нашу читалачку јавност напоменом на корицама и првој страни своје Етике, да je своју Етику написао по званично утврфеном програму. На мој цитирани приказ одговорио je г. Марјановић пре кратког времена (в иди: Питање о религиозно-моралном образовању у нашил! средњим Школал!а, Др. Мед. Марјановнћ, управителе Учитељске Школе у пензији, Београд 1931., стр. 49. 79.; Библиотека савремено религиозно-моралних питања, књ. 30. и 31.). У свом одговору г, Марјановић се врло мало осврће на моје умесне и стварне примедбе и замерке, него место тога напада мене лично, као и Православие Богословске Факултете у Черновщша и Београду. Осим тога, тон одговора г. Марја-
324
Богословље