Bogoslovlje
принесе у суботу у обиљу а и нечистоти, не приноси се с њоме и празнична жртва. Празнична жртва приносила се из говеда и ситне стоке г из јагањаца и коза, мужјака и женки, a јела се између два. дана 2 . За [пасхално јагње] које je заклано у суботу, али не с том наменом, мора се принети жртва за грех. За остале жртве које су заклане с пасхалном наменом, ако нису прикладне [за жртвовање], мора се принети [жртва за грех], а ако су прикладне, разрешава се. Раби Елиезер захтева [да се принесе] жртва за грех, док раби јосуа разрешава. Раби Елиезер му примети: шта, ако пасха која разрешава [ако je] с њеном наменом, чим се промети та намена, обавезује [на жртву за грех], зар код жртава које су забрањене [да се немогу принети у суботу] са становитом наменом, ако се промени та намена, није оправдано да обавезују [да се принесе жртва за грех]? Раби Јосуа му одговори: не, jep ако велиш за пасхалну жртву код које се променило на нешто недозвољено, зар ћеш [то] рећи за крвне жртве, код којих се променило на нешто дозвољено? 3 Рече му раби Елиезер: Побијају те жртвени делови за заједницу (који се приносе), jep су они дозвољени са њиховом наменом, али ко коље друге са њиховом наменом, обавезан je. B3 На то му одговори раби Jocya: не! Ако тако говориш за жртвене делове заједнице, за које постоји одређена мера, зар ћеш рећи и за пасху, за коју нема одређене мере? Раби Меир вели; и онај који коље у име жртвених делова за заједницу, није обавезан. Ако се клало за оне који не могу јести и за оне који несуделују, за необрезане и [култски] нечисге, дужан je [да принесе жртву за грех]. За оне који могу јести и који не л\огу
1 ,bim e rubê“ y „множини" τ. j. да само јагње може задовољити госте.
2 т. j. мора се појести у једној ноћи.
3 Према Левитској 4,27 след, одређује се принашање жртве за грех „hatl'ath“ за нехатне грехове. И ако когод нехотице згреши принашањем на жртву у суботу таке животиње која се не може принети у суботу, као пасхално јагње (на пр. женско), мора принети жртву за грех. У томе се оба рабина слажу. Дискусија je, само, око тога, да ли се мора принети жртва за грех и код јагњета које одговара законским прописима, али je пре тога било намењено за неку жртву, која се не може принети у суботу, У суботу'се могу принети само јавне жртве, док се за приватна лица не могу приноснти, сем пасхалног јагњета.
18
Богословље