Borba, 21. 05. 1994., S. 26

МПЕМКО УШСЕТЈС

„та Па Плаза,

57072 1112 20112

Posle paraćinske tragedije, Srbiju je zapljusnula antralbanska histerija do ruba ratnog stanja, posle mladenovačke tragedije, nekog posebnog zahukta-

vanja antialbanskog raspolože- |, " пја поје bilo, i Srbija je ostala |

mira.

U paraćinskom slučaju, Slo- |

— Dovešćemo pojačanje, dvadeset ljudi... OE

bodanu Miloševiću je, uoči Os- |

me sednice I obračuna sa Iva-

nom Stambolićem, odgovaralo | šovinističko divljanje, i ono je | majstorski podstaknuto 1 изгте- |

ravano diktiranim muega-publi- |

citetom koji je pratio paraćinski

masakr. U mladenovačkom slu- |

čaju, Daglasa Houga Beogradu i Prištini, i zbog nekih drugih među-

nističko divljanje nikako nije odgovaralo Miloševiću, pa je mladenovački masakr u medijima, takođe diktirano, propraćen poput beznačajnog ekscesa...

zbog iznenadne posete |

— Vojo pusti me da obavim svoj zadatak i udaljim poslanika iz sale.

— Ne može! Ne damo! Neđo, ne damo!

OD SRCA:

ID O UM LOL UB

— Dovedite konjicu, koliko vas ima? ! =

— Ne može. Pustite čoveka, majku vam komunističku! (Dijalog između Neđa Igića, šefa

· obezbeđenja u Saveznoj skupšti-

BOŽIDAR TODOROVIĆ

posebnog društvenog značaja. U njoj bi, prirodno je, trebalo da rade najumniji ljudi, koji bi posetiocima objašnjavali srpsku istoriju i njenu kulturu. :

Nažalost, najkvalifikovaniji i najobrazovaniji radnici Narodnog muzeja u Beogradu rade u službi obezbeđenja, kao noćni čuvari. Noćni čuvari Narodnog muzeja su daleko obrazovaniji od kustosa, koji se, poput Nikole Kusovca, ili direktora Jevte Jevtovića prekaljenih komunističkih agitatora, predstavljaju, po potrebi, kao odani članovi pokojnog Saveza komunista, ili, danas revnosnim članovima SPS-a.

U Narodnom muzeju pravnici rade kao arhivari, kustosi su bez odgovarajućeg fakulteta, ali su zato noćni Čuvar! magistr! 15torije, diplomirani sociolozi... ?

U Narodnom muzeju InJegov!

ni i Vojislava Šešelja, predsedni-

- Ка SRS)

|Миа а посит | СРЕ 1 ОРТИО

Narodni muzej u Beogradu je, _ rekli bi komunisti, ustanova od

· vršili Narodne, ili radničke uniуеггтеге. Magistar, noćni čuvar Narodnog muzeja u Beogradu, koji - Ovaj posao obavlja osam godina) IVAN ČOLOVIĆ

КОТОРА

| ота 7 00072

narodnih događaja, novo Ššovi- |

Mit o prirodnom životu u našoj današnjoj mitopolitičkoj verziji sadrži topos o pokvarenosti grada — o Sodomi i Gomori — i to-

| pos o njegovoj neizbežnoj pro-

Iza ludila masa, od minhen- | skih pivnica do antibirokratske

revolucije, uvek stoje lude vođe.

(Tada „član Predsedništva Gradskog komiteta, sada jedan od savetnika Vuka Draškovića)

pasti, poput propasti Vavilona. Vukovar, Mostar, Sarajevo i druge porušene i popaljene gradove-mučenike zapravo Je, prema ovom mitu, snašla zaslužena božja kazna zbog nezdravog,

kosmopolitskog, tolerantnog Života u njima, koji je ravan protivprirodnom bludu. („Republika“) игуман АТИ

rukovodioci su uglavnom га-|

ošle nedelje imao sam izuzetnu priliku: · „prvi ђ put otkako se krećem po | medijima (a ima tome jedno

u jednoj radio emisiji, zajedno | sa Dubravkom Melkom— vi-

| | dovitom Vavom.

Iako ne znam рипо о раrapsihologiji i natprirodnim | fenomenima, razgovor Je proi tekao prijatno ı zanimljivo. Doduše, tu sam imao i jednog | prirodnog saveznika: Vava je, | naime, okoreli levičar i Jugos|| Joven po opredeljenju, i moj. | lični prijatelj.

Od tog dana, moji telefoni

| | пе prestaju da zvone: Prijatelji

| se interesuju hoće li napredovati na poslu, drugarice ZOVU da se raspitaju za svoje ljubavne probleme, moja devojka je

| | pitala gde je izgubila (zaturila) | dve hiljade maraka, a majka Je

| pokušala da reši problem izgubljenog: mačka! Brzo sam

| | shvatio: nije lako biti Vava,

| ako takvo interesovanje vlada "уеб га njene prijatelje.

U vremenima krize, ljudi se sve više obraćaju natprirod-

ne veruju u sebe, u mogućnost || da sami, bez pomoći nekog ču-

| da, obezbede~-bolji život. Naravno, većina takvih Očekiva-

nja ostane na kraju neispunjena. U takvoj situaciji, i mi političari prinuđeni smo da pone| kad. igramo ulogu Vave: daje-

BORA ĐORĐEVIĆ

SR6,0,0,35ve je to delo jednog Šiptara — Ismaila. Pisao sam i g. Gligorovu, jer ne verujem da je to greška jednog naroda, nego greška jednog čoveka. Mi smo i pre toga svirali u Makedoniji, nama je četiri hiljade ljudi ostalo ispred hale u Skoplju. Svirali smo trinaest — četrnaest velikih koncerata po Makedoniji sa velikim uspehom. To Je bilo pre nekoliko meseci. A to je za Ismaila strašno. Narodu će sigurno biti krivo. Sledeći pui ću tamo otići samo na zvaničan poziv Makedonije, odnosno makedonske Vlade — na njihovu

| molbu da dođem. Neka se Ma-

kedonci izbore kod svoje vlasti za „Čorbu“, ako im je stalo.

(Povodom zabrane koncerta „Riblje čorbe“ u BJRM)

| BUDVA

| 2ЕРреШтеПГ 52 УРА

— Šta biste uradili ako biste nasledili, ili na neki drugi pošten način, došli u posed velike sume

| od, recimo, 100 miliona dolara?

— Ovako je glasilo pitanje voditeljke eksperimentalne radio-stanice učesnika prve YU-univerzijade (5 hiljada mladih) u naselju „slavenska plaža“ u Bud-

г ; ћ [ЕМ

И | Piše: Zoran Čičak

| Брдо гт0 | Изра 1 Ја

desetak godina), bio sam gost _

· dućnosti, a ja to znam oduvek,

nom, kao načinu za rešenje svojih problema.. Kao da više ·

mo obećanja, predviđamo šta | če se dogoditi, kada će prestati | rat, dokle će se održati Avramov dinar, da li će biti novih izbora... -

Oni koji u toj kolektivnoj „Vavigrici”, na kraju izgube, ljute se i onda kada imaju pravo, i onda kada nemaju: poli-. vaju svoje protivnike vodom, traže da se oni zabrane, možda će sutra u njih i pucati? Bu-

па и =

и а 4

đenje iz prijatnog sna samoob- | |

mane, suočavanje sa SsOpstve- |

nim ništavilom, pretnja po- ||

vratkom u anonimnost, koja uvek visi nad glavom neuspešnih ljudi — sve su to rizici ne- || gativne utopije, u koju se poli- | tika ponekad pretvori. Tu za- \ rđale kašike više ne mogu da - pomognu. 5 Jugoslavija će izaći iz Козmara u kojem se danas nalazi. Vava Je to „videla“ u skoroj bu-

od onog dana kada su tvorci „hrvatskog: proljeća” islamske deklaracije i memoranduma | SANU počeli svoj „mrtvački | ples” od Đevdelije do Triglava. Vampiri. moraju da se vrate u svoje grobove, onda kada sva-пе дап.

Mislim da ćemo se tek tada, |

u pravom smislu reči, moći da || Vratimo ·u normalan, miran Ži- | vot. Ja ću, konačno, moći da | budem pravnik, a moja druga- | rica Vava — penzioner. Тај | dan nije daleko.

| 27520. гт стогори

ara BUHA AKSARAA

O РЕШЕНИ aa

Vi.

— Povela bih društvo na put oko sveta, vratila se, kupila| Budvu, a onda proterala sve Srbe iz nje, glasio je odgovor sred-| njoškolke iz Budve.

(Odgovor koji je šokirao goto- |

vo sve slušaoce).