Bosansko-Hercegovački Istočnik

Стр. 18

Б.-Х. ИСТОЧНИК

Св. 1

услишет и будет једино стадо и једин пастир. и упасије вславје својеј. и вразуме истиннје. по изволенију свјатих твојих и славних Апостол си и сподоби јего знаменија божественаго мира. и причешченија чеснаго твојего тјела и крови. и јави јего свршенаага раба својего. да встадје твојем снричтен будет. вславу и хвалу величествија твојего. јако твоје јест царство и сила и слава оца и сина и свјатаго духа и нин.е и присно и во вјеки вјеков, амин. Таже дајет јему поп воду крешчену. и омивајет. и. по лицу. и по руках. и мажет јего свјатим миром. јакоже и новокрешченаго. По помазани мира. глаголет јереј молитву СИ ЈУ •• Господи Боже наш сподоби свршенаја јавити раба твојего . . . име. правоју вјерогу иже вте и знаменија мира свјатаго. твојего. ти владико всјех вјерујушчих вте, истино и јажевнем ктебје собљуди и взрасти јего вправдје и всјеми иже о тебје дари украшајем. всегда и ниње и присно. И по сем комкајет јего и примјет заповјед не јасти меса за 7 дни. во осми ден. да се уми}ет на чисту м^есту. јако не наступати се водје тој. таже речет: тристватоје. и по оче наш псалом: Господ спасетме и ничтожеме лишит доконца. таже молитву сију: Иже избавленије прегрешенијем даровавп рабу својему. свјатим крешченијем с.им. и жизни поновленију подав. сам владико Господп просвјашченије лица твојего. во серци јего возсијавати вину благоволи. шчит вјери јего ненавјети врагми собљудп. нетљенија одежду јужу одје-

јал је нескверну оњем. и неблазну сокрани. не скрушенују в њем духовнују печат. благодатију твојеју собљуди. милостив тому и нам буди, по множенству шчедрот твоих. јако благословисе и прослави се пр. и вел. им: Таже пријем свјашченик воду топлу. и губу. омивајет јего. јудуже помаза. со свјатим миром. глаголет: Крстисе. просвјетисе. помиросасе. освјатисе. омисе. во име оца и с. и. с. д тоже глаголет. мир всјем. глави наше господеви приклоним: тоже молитву сију: Иже одјејави се в тебје Господа Бога нашего. Исуса Христа тебје приклонил је с нами своју главу. јежесохранинепобједимаподвижника пребити „нт>"иже нас противније вражди вземљушчих се на иже и на нас. твојим же нетљенијим вјенцем. даже до конца. побједитељех всјех ггокажи. Возглашајет, јако твоје јест царство и с. и сл. оц. и с. п св. духа и н. и пр. и в. в. в. А. тожеј дјаконства. и отпуст. ] >ј ежд же јако сице от латин пришедших пријемати крестити. јако полу вјерни сут. Совршена нехристијанина. јевреина, исаракинина. но јакоже отроче младо тако крсти јего. и молитви все. и оглашеније. просто рекше вса по подобију јако отрочету служба:" Овај чин тачно сам приписао од ријечи до ријечи, из реченог „Молитавника" — како га поп Вукота назива. А још би вриједно било изнијети и чин брака, јер се доста разликује — али то пошље.

Како су православни Србтг у селу Крљеушп добплн за цркву земљнште у годпнн 1874.

Од Бјелаја старога и знаменитога града на Крајини љутој, познатог у повјести народа српскога, по прилици за један сат хода према сјеверу, управо под планином Рисовцем — налази се еело Крњеуша од својих 100 кућа српскоправославнијех. Осим села Крњеуше има ту још доста српских села, као: Ластве, Ракова нога, Тарбучки дб и друга, која се испод планине Рисовца па не домах Крупе вежући се једно за

друго протежу. Сва та села већпном су још од старина власништво бегова Куленовића, те су они у њима били неограничени господари: цари и везири, паше и кадије. „Колико је у Босни бегова, Толико је паша и везира, Сваки својој заповједа глави," вели српска народна пјесма. Тако је заиста било и овђе у старо вријеме, што ћемо мало послије видити.