Bosansko-Hercegovački Istočnik

Св. 12

Злато по кожи ударати Са смолом и са јаетом заедно помазати по кожи, па осушити и пошље помазати олаем ириватити злато не може. * И по(ма)зати с јаетом самлјем и осушити, па помазати олаем ио јајету суву, и злато ириватити може. * А са смолом и са таетом заедно помиешати и на суву кожу помазати злато, па помазану положити и типарош — мало ожешком нритиснути и то док је влажно; или позлатом неосушено притиснути вал>а ома. Злато по кожи ударати (друго). Туткала с водом; туткала мало, а воде доста и разгријати, и мазати по кожи, и врућием алатом по злату ударати. * (II. 0 бојама.) Извод за различна мастила и бое. Киновар и сулиген мјесили да ест ~рети мјера сулигена (т. ј. трећи дијел — V'-]) а зелено мастило шафрана; п. (друго) шећер и третија ( 1 1,) чивита а илаветно мастило чивит и стубеч .'. ва васјех комид требуе ју у зелено мастило оцата, а не воду ;. жуто мастило арсени(к) камен и три (тари) на мермеру, крјепко исиери, тазке комид и воду н пиши )• Учно мастило по драма шишке, драм каланка. Си извод дјакона Димитрија. *• Сулиген-ал-боја (ирвена) арсенија (арсеника) и озрника то ест жута боја, тверда како како камен „Ш." полу по кннзи, по артии резаној помазати и осушнти; ракиом ракиом после подмазати и злато у листу метати и осушити, и зубом паратн бакам или руменило с ракиом жестоком растрти биће верло црвена боја. * Испод овога написано је слиједеће: 1. Михаил, 2. Гаврил, 3. Урил, 4. Рафаил, 5. Ругаил, 6. Сандафорин, 7. Јоил, 8. Калоил,

Стр. 575 9. Рарам, 10. Мисон, 11. Ефомпл, 12. Афон, 13. Фпл, 14. Сихаил, 15. Санафаил, 16. Неофхил, всја небеснија сили помозите рабу божиу. Иза ово га одмах наставља: Церну боју саставити. ПЈпшке и руева лнста и карабое и то све заедно исгућн и виновим сирћетом љутим насути. •XНа седмој страници написано је већијем словима: Смирна стакти и какија смирна умершчевленнем своего тјела, стакти смпреннје моеја гордости и какија вјера свјетују троицу ареопаг славни суд снира сонмншче скуп. А до овога другом руком: А писа Нукола Продан(ов)ић у Фочи (ово је син попа Ђорђије). При дну ове страппце написано је лијепнм штампарскијем словима „Н6СКВ6РНЛА". Ово је рукопис попа Ђорђија. Од осме странице наставља се слиједеће: „Сија слова пиши от наираснија смерти на четири стране у кући постави кто обреза Христа Исуса у осми дан(?) (—) Свјашченик(:) Урија и Захарија син Рахилнн. До овога је нацртано: Тн — ци Ар

.ис х? с Н1 ка Ф Испод овога је подвучена линија, па да.т>е почиље : (111. Из народне медицине). 1.) А сие от коп>а кон се уфати, те не може воду пустнти, но носи лиек са собом(:) узмп чашу и бритву, те настружи оне мигас, шчо има коњ међу 2. (двије) перве ноге, те настружи у чашу п подај коњу пити с водом; и да пошета мало н пустит коњ воду. *

Б.-Х. ИСТОЧНИК