Branič

578 в Р А Н 11 Ч. БРОЈ 17. говор о ономе, шта смо већ говорнли и да иоред тога, улазимо у излишие детаље. Већ, у месго тога, ми ћемо номе нути само начелно, правац енглеског казненог нрава у крађп и њеној казнености с једне стране, као и данашње науке о истом нредмету с друге стране. (ВАОГАВИК.Е СЕ.1 ШЕЂУНШДНО ЖЕЛЕЗНИЧКО ПРАсО 7 БРЕШЕ РАТА од |Ј ]о РЕНЦА р т а ј н а*) II. (,НАСТАВАВ) Да бп ма какав нредмет, који је но природи својој постао нредмет међународнога права у време мпра, постао и специјаднпм предметом међународног нрава у време рата, треба да нрође увек неко извесно време ]! нека извесна сернја Факата. Тачке гледиитта права у миру и ирава ратнога врло су различне и последице прпмене другога права на лица п ствари што припадају првоме врло су озбнљне, те да би се могло нросто применптп ратно ираво свукуда н донде, где је могло бити говора само о праву у време мира. Ово нарочито важп за железнице које не дозвољавају нросту прпмену ни закона ратних ни закона мнрнога доба. Ту треба водитп рачуна од оног општег правила о свакој Формацијн права по коме ако оншти ирпиципи извиру пз нрпроде личностн, нримена нрава нзвираће увек нз снецијалне природе иредмета, за које се право Формулише. Дакле, кад се оће да говори о железннчком нраву у време рата и да се пронађу принципи, који дотле нису билн Формулисани пи у позитивном међународном нраву, ни у теорпји ратнога нрава, онда ннје довољно да се нозна само општа природа агелезннца и њнхов укуини одиос са трговином н цившшзацпјом, но треба поглавито испитати да ли та прнрода железннца нема каквнх спецнјалних односа са ратом, што мењају границе права својине ради кога су оне заштићене за време мира. Јер, јаено је, да железнпце саме по себи не могу нмати засебно ратно право, већ их у режим ратнога нрава увлаче њихове Функције, што их врше за време рата. По томе, дакле, железнице само у ратној служби, железнице у акцијп

*) В. „Бранич" бр. 14. стр. 487 и сл.