Branič

616

Б Р А Н И Ч.

БРОЈ !8-

ако возови Футшионишу ио иравима циркулаиије, што су ихдирекције ироиисале (оеДешНсће 2и^8-шк1 ГаћгогДпип^).. Међутим изврсиост овога принцииа неутралности у погледу еаобраћајног материјала и покрета железничког, иочнвајући па Иотреби саобраћаја нзмеђу другнх народа и ратујућих држава, не смета нншта да Неутралии саобраћајни материјал може служити интересима ратујућих страна. Дакле. иоред, првог општег прпнципа, треба прнзнати да пма н неких изузетака. Из ових пзузетака баш и истиче спецнјално право неутралних железница у случају рата. То јест, ио нашем мишљењу, свако иитање ратнога права неутралних железница састоји се управо у систему изуз&така њпхове неутралнпсти ван граница територије ратујућпх страна. Ако бп се усвојпла ова иолазна тачка за даље развијање међународног ратног железничког нрава. ми држнмо да би се лако могле усвојити и носледице; тим више. што су те носледице у потпуној сагласности са општпм принципом неутралности, што га мало час напоменусмо. Свакако ваља признати да свака неутрална железница доводи у ошсност и губи своју неутралност према ратујућнм странама чим напусти своју Фуикцију мпрнога саобраћаја или иочне да служи као ратно среетво једној или другој ратујућој страни. Па како се ове услуге могу врШити на два начина. то се и ово специјално ратно право делп на два дела : е једне стране ове се услуге могу чинитп помоћу саобраШајног, материјала неутралних железница; с друге етране оне се односе на железнички товар. Ми ће мо се потрудити да иостанимо нравила, која би. по нашем мншлењу, требало нрпмењивати на ове две врете престуна апеолутне Неутралности неутралних железница на територији ратујућих страна.

(НАОТАвићЕ еЕ.)