Branič

број 10-12

руски закон

стр. 801.

нови најмањи и највећи број сједница, у границама којег да је муниципалном вије.ћу просто кретати се према мјесним приликама и потребама, ну под увјетом да исто вијеће мора установити пословни ред за своје сједнице, као што већ рекосмо, још у мјесецу децембру сваке године. Дневни ред за сваку сједницу, која може трајати и више од једнога дана, ако се дневни ред не може да исцрпе у један дан, има од начелникове стране бити достављен гувернеру и свијем члановима. Министар унутрашњих послова (за Петроград), генерални гувернер (за Москву), и односно гувернер (за све остале градове) имају ираво да, уз претходно саопштење дневнога реда, сазивљу муниципално вијеће и на сједнице ванредне. Муниципално вијеће има право да, за претходно проучавање особитих предмета и прилика, изабире из крила својих чланова комисије, те је начелник властан да им у случају потребе придодаје и стручне особе, које вијећу не припадају. Да би закључци, у сједницама створени, били ваљани, нужно је да од муниципалног вијећа, које нпр. броји 40 чланова, барем половица њих буде назочно, а у свијем осталијем градовима, гдје је мање вијећника, барем трећина њих. Само су у изванредним сједницама закључци свакојако ваљани. Закључци се примају простом већином гласова, а само код важнијих, у закону изрично наведених предмета, са половином, односно са двије трећине присутних гласова, нрема горенаведеном, за стварање закључака нужном броју чланова. Изузамши избор чиновника, закључке односно стављања под оптужбу градских чиновника, и нека питања гледе награде општинских званичника, сви се остали закључци стварају јавно, тј. не предају се гласови тајно полагањем лоптица. 0 сједницама се држи записник, који треба да на закључку буде потписан од предсједника и гласујућих чланова, те од секретара, који га саставља, премапотписан. Начелник је дужан да све закључке нодноси гувернеру. 0 закључцима, који потпадају одобрењу гувернера, главног гувернера и односно министра унутрашњих послова, говорили смо већ навише; ти су закључци — како рекосмо — многобројни и у закону тачно назначени. Догоди ли се да муниципално вијеће кроз двије сустопичне редовите сједнице не може да до закључка дође, онда се предлози уираве и осталих егзекутивних органа град-