Branič
Врој 1-»
„В Р А Н И Ч"
Страна 89
нистра Унутрашњих Дела подигне тужба Државном Савету. Из Опште Седнице Главне Контроле 13. новембра 1928. год. Бр. 71.948. За поједине повремене радове могу се узимати хонорарни службеници само ако за то има буџетом предвиђених кредита. Решењем Министарства Народног Здравља ХБр. 39.979Ј28. постављени су хонорарни службеници-архитекти и цртачи за довршење радова на изради планова за Мипистарство и Санаторијуме. Главна Контрола није дала сагласност на ово решење са разлога, што за ова постављења нема предвиђеног кредита у буџету за 1928)29. г., што је потребно према чл. 31. Уредбе о контрактуалним чиновницима и дневничарима. Из Опште Седнице Главне Контроле од 18. децембра 1928. године Бр. 105.124. Новац добивен од продаје неупотребљиве покретности не може ићи на олакшицу буџетских кредита већ има ући у државну касу као ванредни приход. Решењем Министарства Војске и Морнарице ЕОБр. 6462)28 одобрена је продаја фурде у 1 заводу за израду војне одеће с тим, да се добивени новац унесе у државну касу на олакшицу партије 671 позиције 1. буџета за 1928)29. годину. Главна Контрола размотрила је ово решење на својој општој седници од 1. јануара 1929. године па је одлучила: да на ово решење нема шта да примети с тим, да добивени новац од ове продаје не може ићи на олакшицу поменуте партије и позиције већ се има унети у државну касу као ванредни приход. Из Опште Седнице Главне Контроле од 1. јануара 1929. год. Бр. 111.854 28. Шеф Месне Контроле не може, као рачуноиспитач Обласне Контроле, вршити истовремено и дужност рачуноиспитача при месној општини. Главна Контрола размотрила је одлуку те Обласне Контроле Бр. 3377. од 8. децембра 1928. године: да г. Н. шеф Месне Контроле при Окружној Финансиској Управи у Н., који је отправљао дужност рачуноиспитача при Н. општини, за време док је вршио дужност рачуноиспитача Обласне Контроле може и даље ту дужност вршити, •— па је одлучила: да се са овом одлуком Обласне Контроле не може сагласити, јер по чл. 17. Правилника о пословном реду и оргаииза-
цији Обласних Контрола шеф Месне Контроле врши надзор над радом Обласне Контроле као и дисциплинску власт над њеним органима, те према томе г. Н. као надзорна власт не може истовремено вршити рачуноиспитачке послове у Н. општини чији рад подлеже његовом надзору као шефу Месне Контроле. Обласна Контрола може сходно чл. 29. наведеног Правилника да делегира једног или више само од својих рачуноиспитача код већих самоуправних тела који ће вршити трајно преглед рачуна дотичних тела, али не и рачуноиспитаче Месних Контрола. Из Опште Седнице Главне Контроле од 22. јануара 1929. год. Бр. 122167/28. Одредбе чл. 370. Финансијског Закона за 1928./29. год. о кредитима из обласног буџета на поверљиве циљеве и репрезентацију односе се на среске поглаваре. Главна Контрола размотрила је представку Месне Контроле Бр. 1626/28. којом пита, да ли се одредба из чл. 370. Финансијског Закона за 1928/29. годину простире и на среске буџете, — па је одлучила: да су чланом 370. Финансијског Закона за 1928/29. годину ускраћене суме на име поверљивих кредита и репрезентације како Великим Жупанима тако и среским поглаварима. Из Опште Седнице Главне Контроле од 25. јануара 1929. године Бр. 97289/28. Дневнице бив. чланова Обласне Скупштине. Главна Контрола размотрила је представку те Обласне Контроле Бр. 4118/28. којом пита, кад чланови Обласне Скупштине имају право на дневницу, — па је одлучила: да чланови Обласне Скупштине имају право на дневнице само за седнице на којима су као такви присуствовали сходно чл. 58. закона о облаи среској самоуправи. Из Опште Седнице Главне Контроле од 25. јануара 1929. год. Бр. 119401/28. Обласне Контроле не могу кажњавати полицијске и општинске службенике за не^арљиво вршење њихових захтева. Главна Конгрола размотрила је представку те Обласне Контроле Бр. 1232. од 17. октобра 1928. год. којом пита, да ли Обласна Контрола има право да у смислу тач. 7. чл. 13. Правилника о пословном реду и организацији Обласних Контрола поступи према полицијским и општинским чиновницима, који би се показали немарљиви у извршењу захтева Обласне Контроле, по чл. 118. и 120. 12