Branič

Број 9

„Б Р А Н И Ч"

Страна 493

2) став први § 271, јер он није у складу са садржајем тужбе управног суда — чл. 22 закона о Државном савету и управним судовима. Не може бити поравнања код управног суда због специјалног карактера административног спора, према томе не могу доћи у обзир за примену ни односне одредбе (§§ 282 —284). Одредбе о списима (§§ 285 и 286) могу се применити. Одредбе о достављању (§ 287 и сл.) имају се применити, пошто је њихова примена изрично наређена према § 34 закона о пословном реду. Од одредаба о празницИма и судском одмору, могу се применити § 317, став први § 318 и став први § 320. Трећи део. — Постуаак иред зборним судовима ирвога стеиена. Садржај тужбе уиравном суду прописан је у чл. 22 и 23 закона о Државном савету и управним судовима, па услед тога одредбе §§ 321—324 г. п. п. не би могле доћи до примене. Ономе што треба да садржи тужба, треба, с обзиром на одредбе § 12 закона о накнадним и ванредним кредитима којим је измењен Тар. Бр. 52 закона о таксама, додати и вредност спорног предмета — став други § 321. Поступак са примљеном тужбом предвиђен у §§ 325 и 326 не може се применити, с обзиром на одредбе §§ 30 и 31 закона о пословном реду. Једино би се могла применити она одредба § 325 која говори о издавању наредбе по § 107 ради допуне недостатка овлашћења. Одредбе о постојању парнице (§§ 327—329), преиначењу тужбе (§ 330) и међупредлогу да се нешто утврди (§ 331) не би се могле применити, јер се парница против једне управне власти може повести само код једног управног суда а преиначења тужбе не може бити у погледу захтева који је један и увек исти: поништај акта управне власти. Што се тиче међупредлога да се нешто утврди, управни суд за то не би био надлежан, пошто се пресуда доноси на основу утврђених чињеница у управном поступку, па ако би имало што да се утврди то би имала да учини управна власт по примедбама судским (в. чл. 26 закона). Повлачења тужбе (одустанак) може бити и код Управног суда, пошто од овлашћеног лица зависи хоће ли остати при тужби и водити спор. Али за овај случај не би се могле применити у целости одредбе §§ 332 и 333. Једном повучена тужба не би се могла са успехом обновити, јер се против извесног акта управне власти тужба може поднети само у року од 30 дана по предаји тога акта — чл. 21 закона о Државвом савету — свака друга тужба била би неблаговремена и без правног дејства. Са истога разлога свеједно је хоће ли се тужилац одрећи тужбеног захтева. Прећутног повлачења тужбе не би могло бити пред управним судом,