Brastvo
Кад смо се вратили у Плану био је већ мрак. После вечере сам разговарао с овим пријатним планчанима, и не беше ми дуго време. Молио сам их те су ми певали уз гусле. — Паде ми на ум да
запитам, зна ли ко песму о Владимиру п Косари;
али је нико не знађаше. — Подстакнут овим мојим питањем, г. Марко Поповић рече ми да у селу Будисавцу, тде је он служио као парох, у цркви Преображења Господња, метоха пећске патријаршије, има старе двери, које су некад биле у цркви, која је била у Пећи на месту Ћенавија,) тде је сад српска школа. На тим дверима пише: „Сије двери приложињ Косара жена Владимирова цркви Ћенавији.“ (во ми се учини интересантно, али некако сумњиво; ну отац Марко ме увераваше, да је ово цела истина, и ја забележих онако, како ми је казано п изговорено. Он вели да се записа тачно сећа, да га је својим очима читао и да је баш такав, као што га ја записах. — Не би с горега било кад би се о овоме распитало.
да овим се разговор водио о различним стварима из Старе Србије, па и о Арнаутима. — О Арнаутима који су били у Плани не знају ништа. Причали су ми о Арнаутима из околине Пећи и других. крајева, с којима суу заједници живели. Казивали су ми како и Арнаути певају уз гусле, али обично нове догађаје. Опевају каквог необично храброга Арнаутина и његова дела, или што из рата и т. д. Старије ствари слабо знају. — Један ми плањанин · рече, да је слушао где Арнаути певају Мусу Кесеџију ч Краљевић Марка, али тако да Муса по-
1) Ћенавија ће можда бити: соспоблит (хотојјоу) = Мопазбете оп сопуеце Фез тотез оп Чез гећојеих, арреје ајпла1 рагсе аа' Из утуепб еп сопштпа. (Шегоп. Ер. 22. п. 96.). (Оасћоппате Фев. аппаинез гоштатев еб отедцев раг Апћопу Влећ, ггадше де Гапе1а15 вопв Ја Фтесбоп де М. Сћегце] стр. 176..