Brastvo

51

коју је господар давао, па да овршено жито преда господару. Господари у Мекишу и осталим селима имали су по две параспурне њиве, свака по онолико дана орања колико је кућа у селу, јер 20 ока семена таман засеје дан орања. Једна се њива сеје једне године, а друга друге. Док се једна њива, сеје, друга се угари и негује да се земља не исповни. Кесим п „узимање на кесим“ био је такав намет, што ву господари своје овце давали на кесим, и то овако: Господар, н. пр., даје једноме на кесим 20 оваца, услов је тај, да му се после године дана врати евих 20 оваца и 20 ока вуне. Сав приход од оваца и јагањци остају ономе, ко их је узео на кесим. Ако у току године која овца мањка, морала се надокнадити. Овце узимане на кесим чуване су на господаревој земљи. — Кесиму и параспуру исто је значење у целом Добричу.

У Мекишу нема остатака од старине, а и народно предање мало зна о прошлости.

На гробљу изнад Мекиша упозорише ме на један надгробни камен, на коме нађох ове знаке:

митра, Бе а Н| КА

ЕД

Прича се да је ово камен некаквог рабаџије који је ту умро, и оставио новаца да му се камен подигне. Зове се рабаџиски камен.

4%