Bratstvo
— 270 —
Наступио је велики празник. Код цара пир. Де-
војчицу обукоше и метнуше јој огрлицу на врат. Али, огрлица се не блиста, не преливају се више бисерн зрна. Отац то запазио, па се ожалостио. — Мило моје дете, шта то значи: Зашто огрлица нема пређашњега сјајаг... Ти ниси чувала мој
поклон, за то се, ето, и покварило. У осталом, ова.
се несрећа може још поправити. Загладићемо огреботине, очистићемо мрље и огрлици ћемо дати пређашњи блесак, јер није још сасвим бисер искварен. Али ако се ти и даље тако непажљиво будеш односила према моме поклону, онда ће сасвим пропасти огрлица, У место“ ових огреботина биће рупе и мрље ће све ишарати ова зрна бисера, и сва ће лепота пропасти. — | –
Девојке, ви сте, разуме се, разумеле ову причу. Цар, то је Бог, а царева ћерка — наша душа, зрна
бисера, то су наше врлине, а мрље — наше мане. На.
зрну бисера, званом бравда, нашом кривицом, почиње
да напредује лаж, превара, лукавство; на љубави завист, гордост; на питомости и послушности —
трубо понашање, дрскост у речима и насртљивост у делу. Тако се поступно поквари и сва огрлица. О, девојке, чешће прегледајте засебно свако зрно бисера, да видите да ли су сва чиста, и да нема где мрље:!!
У Григориј Петров. (6559
_ Вера и национализам у Босни.
Поделом хришћанске цркве на источну и западну, Босна је дошла у положај интересне сфере обеју цркава. Рим је хтео преко Босне да продре у Рашку, а Цариград на запад. У Ебу. сврху, и са једне и са друге стране, убачена је опробана, страшна и активна мисионарска војска, која је кроз дуги низ година променљивом срећом оперисала, упућујући цео и духовни и душевни, понекад; и физички живот народни да се троши у тој борби.
Владари босански нису могли остајати равнодушни према. једном, овако крупном,.питању државном, и, они су заиста покушавали да га реше. Али, док су владари у Рашкој трез—
епа