Bratstvo

= 106 —

_ О многим владарима прича се, да су били увек први "на раду, даклеживи пример радиности и дужности. ____Прави Хришћани одају поштовање својој служби у којој су, тиме, што су дужносни. Сваки на своме месту, сваки у своме позиву мора бити будан стражар и вредан раденик, Веран ономе послу који му је Господ наменуо. Ко љуби Бога и верује у промисао, тај је своме позиву и својој служби гледа оличење једне бескрајне велике дух. радости.

Пема на земљи људи, који су то боље схватили од апостола, и нема на земљи људи, који су били слободни од „духа и философије овога света — као апостоли, Тако жива свест о дужности јесте плод поштовања према Богу, који им је ову службу наменуо, а у којој су служби гледали истинску слободу и радост, да тим путем послуже и ближњима. Е

Па овај пример ваља да се угледају свештеници, слуге Божије. Св. апостол вели: Ко не љуба Христа, маран ата! нек буде проклет! И у другој књиги светој читамо: проклет нека је, ко врши дело Божије са небришљивошћу.

а - -

Да. страшне ли осуде за пастире! И за све оне који крупнице сматрају као ситнице !

Јов. Ж. Бута

Нова. црква у Бањој Луци

Бања Лука, октобра.

Пре године 1875 још за време турске владавине у Босни и Херцеговини ферманом из Цариграда, коначно је дозвољено да се отпочне градити српска православна црква у Бањој Луци, иако је турска влада из политичких разлога нерадо гледала да се у овим крајевима подижу српске цркве. Одмах после тога започето је с радом и прибављен је сав грађевински материјал за цркву, али баш кад је грађење требало да отпочне, буде извршена окупација Босне и Хер"цеговине, године. 1878. Спремљен материјал у цркву аустријске власти употребе и саграде данашњу Месну Команду, данашњи Официрски Дом, друм до врбаског логора, осим старе турске касарне. Ни аустријским властима није било по вољи да се граде српске цркве у овим крајевима.

Услед овог поступка аустријске власти постојао је још у оно доба спор између њих и српске црквене општине. Аустријске власти у прво време настојале су да не дозволе аутономна права српских црквених општина у Босни и Херцеговини и зидање“ цркви, јер су знали да ће се овим путем ширити национална свест српског живља него су се нудили да оне саме граде скромне српске цркве нашто црквена оп-

| | | | | .