Bratstvo

= 76

„обавесте о православљу. С том мишљу штампано је на француском језику »Символичко (богословље«, књига огромне вредности и врло корисна по западњаке, из које ће се упознати са догмама и богослужењем православне цркве.

Поменуто дело проф. Булгакова тако исто испуњава велику празнину. Објављена у циклусу »Пез Кебетоп5« књиожаре Алкан ова књига је врло корисна уз књигу Ооуап-ову о католицизму и У. Мопод-ову о протестантизму; шта више она је надмашила обадве дубином и јасноћом.

Не заборавимо ни поменуту књигу М!ззег Т. Поа, одличног холандског богослова, у којој, могуће први пут, говори један протестант о православљу са толиком објективношћу и -симпатијом.

Под овим условима и у овој атмосфери посве је природно што православље добија симпатије и приврженике. Један од понајвише конкретних резултата јесте оснивање православне француске цркве, образоване од Француза који су прешли у православље.

Ево, у кратко, неколико података о овом првом почетку ширења православља међу Французима, података које је саопштио сам свештенослужитељ ове нове парохије, отац че, Посетио сам оца ОШећа управо у време свете литургије. Немају своје црквене зграде. Служба се служи у капели једног протестантског храма. »Огагојте ЕмапећеНаџце де Ја Тп-пие« 174, В-а де Ја аге, Раг5. Сва служба и проповед одржане су на француском језику. Одговарао је хор. Црквица је била пуна побожног света. По свршетку литургије разговарао сам са оцем свештеником. Информације које ми је дао врло су интересантне, те сам их забележио.

Прва православна општина француског језика датира из године 1928. Једна група Француза, који су дошли из Русије и неколико протестаната који су прешли у православље учинише почетак. Један од мотива који су их нагнали да оснују цркву беше, што Руси, рођени у Француској, не знају сви руски, а многи опет од дошљака из Русије заборавили су руски језик. Нису дакле учинили иницијативу духовна лица, него лајици, дозволом руског митрополита у Паризу. Конвертита (који су прешли у православље) има понајвише из протестантскик редова, а има доста и из католичкрх.

Православни карактер у цркви је савесно и брижљиво сачуван. Само је језик нов. Родитељско старање, свестрано

на