Bratstvo

== 68 —

Разговарао је чудно! У трећаковској галерији омиљена тема "тога чувара била је изобличавање грехова уметника, који су "били многобројни у тој галерији, те под именом покретача од"бацива и »друштвене тенденције« руске ингелигенције. Када би Черногубов почео да говори о тој теми, могао се слушати, Тада би се јасно схватило — како је тачно и вешто разумевао тај странац и прост човек из Костромске губерније, сву

М. В. Њестеров

пужасну неукусност оне руске уметности, којом се хранило наше »водеће друштво« 60-тих или седамдесетих година. Стојећи пред сликом каквог Јарошенка, Черногубов је био способан да репродуцира целу импровизацију па чак и убиствену лекцију.

Од Јарошенка прелазио је на Крамског, Од Крамског ка Ге а од Ге-Верешћагину. После такве речите егзекуције, коју би чувар трећаковске галерије извео надоним што му је поверено на чување, у њој није остало у уметничком смислу, може се рећи, ни »камен на камену«.