Bratstvo
= 179 —
тном плану генијалног мајстора умиракее су задовољно свјесни „да ву могли, помогли да се сазида, дом По бил Који“ им: "пије било суђено. видјети. - ;
Тако и неимари Царства Божјег. Они чврсто Е. у велику идеју Великог Умјетника. Они унапријед знају да неће совдје на, земљи видјети побједу мира и љубави. Али они вјеРУују да свако, чак и најмање, дјело које се врши по плану ВеТИКОг Умјетника, приближава велику замисао остварењу. Ако „и: повлије стотина и хиљада година живог рада виде својим очима само јаме, само брда брлога и блата на пољу које се распрема. за Царство Божје, а саме грађевине не могу видјети,
-" они ипак свршавају своје дане мирно, свјесни да су извршили "дужност, и с вјером “у свети идеал који је исказан у божићној "пјесми : „Слава во вишњиг Богу “ч на земљи мир, в человјетјег благољеније. " Они су богати вјером, јер су за: свето“ дјело учинили све што су могли.
Христос је унапријед знао да ће неимаре царства мира
и љубави кушати показујући им спољашњу малу плодност или чак неуспјех њихова рада; стога им јеу низу прича дао очигледно увјерење да живот, који је посвећен подизању дар"ства. мира и љубави, никад не постаје бесплодан. Раднике, кеји су свесрдно примили дух царства мира и љубави, Христос срав_њује с чистом сољу и добрим квасом. Та небесна со сваким својим атомом соли и лијечи човјечју средину која ов је дотаг кне. Тај небесни квас сваким својим атомом изазива племенито
-бујање у корист царства мира и љубави: Олично соли и кваву, ти радници се троше вршећи своју мисију, али губећи "се они побјеђују у име царства мира и љубави баш доме: кругове који примају у себе њихову со и квас "којих нестаје. Кашшље мученичке крви постају сјеме које доноби баш“ оне
плодове којима су ишли мученици. Својом крвљу мученици “нроповиједају - громкије си увјерљивије нето живим устима. «Радник царства. треба; да је свијећа која гори и свијетли-ввјетлолићуј мира и љубави, агторећи она врит своју задаћу у раду да се- подигне царстве. Народна мудрост каже“ да: Божји млин -пољако меље, али“ меље ми меље 00070) на 17 0но (910 у њем Му онег "пропада без: РОСИ ЋЕ те
"Тежња за“-миром и' љубављу нлије урођена само 'омама који вјерују у Христа, него је општи закон за све људе, за>кон- који“ је- мапљеао- до дубљини људског срца. Малта божићна ""есма о миру“на авемљити о људима који дишу добром: војвом „према другима није само" упознавање вјере у: Бога: љубави,
"него је и доказ"повјерења у човјека те човјечанетво: Немирна, еурова; " вла ната "савремена стварност 3 великој “наб -омјери
доводи пред лице оне трагичне биреке у“човјечјој- приредио =кејој пише "ов: Шавде-- Човјек мини не оно. добро које хоће, =евећ- оно "адо:: које“ неће, „али „и- чинећи“ злог: он стадно тежи
-=ваг добром. -Ловејошту чевјечансвву, скао тите- се види, "влада,