Bratstvo

„закон тијела над законом духа", али уздајући се у Бога н сталност добра у човјеку, ми се ипак смијемо надати да ће, најпослије, побиједити дуг тијело, добро зло; да ће се остваорати адеал наше божићне пјесме: „Слава в0 вишњигт Богу, њ на земљи мир, 8 человјеијет благовољенаје.

С руског: 0. Д. Артиеспаскоћ Јовт.

Проблем верске наставе и морално"религиозног васпитања

На овогодишњем конгресу средњошколских професора, нокренуто је питање о утицају религије на школску омладину и поднет предлог о укидању верске наставе. Захтевало се да се она као штетна. редуцира или избаци. Рекло бе да је веронаука „мрачна пукотина" у школи и да смета правилном образовању омладине. Наведени су разлози: 1) да онаомета унификадију наставе и јединствено напионално васпитање, 2) да је она у опреци са природним наукама и другим научним предметима који се ученицима предају. У предлогу је дословно речено: „да, је ингеренција пркве на школу већа, него што је то у иттересу савременог и правилног васпитања". Даље у предлогу је казано: „да верска! настава не користи школи него јој штети. И ако што наставници веронауке уносе позитивно у школи сувишно је, јер остали предмети обухватају све моралне принципе потребне ва здрав интелектуални и морални развој омладине. Ако је потребно да се жорисни елементи верске наставе сачувају нека, се они јаче уклопе у остале предмете". У овим речима донето је саопшење предлога и у јавности (, Политика/", од 7 јула 0. Г.).

Покушавано је да се такав предлог неколицине делегата донесе као одлука конгреса и председништво је износило ствар на гласање (а новине су донеле вести, ма да нетачне, да је „предлог сарајевске секције" који је био У. оствари шредлог само неколико делегата а не секције, о избацивању или редуцирању верске наставе једанпут „примљен са'90 одсто", н да је тек поновним гласањем и „утицајем "председништва. одбијен — („Време" од 7 јула).

Овакако је ово питање било главна тачка растправљања "на конгресу, ма да на жалост, у томе није било ни потребног реда, ни научног и педагошког обравложавања. Чињевнца је тешка, и рђав знак. Факат је да је само то питање, које је ина"че депласирано, одувело више од две трећине времена на, кон"гресу и унепо доста узнемирености.

Значајно је да противници верске наставе нису третирали програм ни у погледу програма, ни у погледу методских · поступака и рада у школи, него директно нападати релирију.

а

а Е