Bratstvo
02
„жене постају хијене . Баш оне жене које се сматрају за. нај напредније · "место да раде на сачувању вечитих културних мо социалних вредности, па, сузбијању алкохолизма и проститу“ције, на ублажењу узајамне мржње између народности и друштвених „класа, на одгајању здравог и племенитог нараштаја. често. пута, се придружују таквим екстремним струјама, које“ или само руше и не граде ништа или сеју на рушевинама само. цвеће зла. И онда њихово вођство преузимају такве развратне и крволочне личности као Колонтај или Пасионарија. Фурија. је жена. Али зар је она, позвана да повољно 1 женско питање и да ублажи модерну кризу •
| Ако се није варао Јохан. Милер. уверавајући да светом“. управљају дБе силе, наиме пдеје и жене, онда будућност човечанства зависи од тога, какве ће се идеје и какве жене истаћи у садашње толико критичко доба. Ово пак питање у зналној мери зависи од тога. какав ће став заузети модерна еманципирана. жена, према темељу наше европске културе и цивилизације, наиме према хришћанству. Ако се она придружи равнодушним ахришћанским тежњама или борбеним антихришћанским, она може учинити много зла и тиме оправдати изреку уш Тепте а сџегге а „ко има жену, има рат или питање, које је приликом сваког скандала или несреће ставља Алексан"лар Дима-отац : сћетеће2 Ја. гепате, тражите жену. Ако се она приволи хришћанству она ће наћи своје право човечанско достојанство и свој прави . човечански позив. И тек онда она може учинити много добра.
Прича се. да је грчки филозоф Диоген са фењером тражио човека, и није га нашао, Четири века, касније га. је нашао Пилат : „ево човека (Јов. ХГХ, 5), рекао је он, „укавујући на Богочовека, који се радо именовао „сином човечјим“. Христог који је, као што учи Символ, вере, постао „пас ради човек“ објаснио је свима, и мушкарцима и женама, што има, да значи прави човек и у чему је његов ,овив.
Нови Завет не бави се нарочито т, зв. женским питањем. То не значи да опо за њега не постоји. То значи да је оно за њега већ решено самим тиме што за њега није само мушкарац човек, него и жена. Женска лепота, се пе састоји у спољашњим украсима, „него у тајноме човеку срца“ (1 Петра Ш, 4). Еванђеље расправља о жени овбиљно и достојанствено. Ако Ренале. слика Христа као мушкарца опкољеног заљубљеним женама или ако Ростан приказује како се бави флертом са Самарјанком, то је све ништа друго но неумесна пи неукусна измишљотина, без икаквог стварпог ослонца у Еванђељу. Болесној жени Христос је рекао „кћери“ (Марк. М, 34). Када је у Симоновој кући једна жена просипала, драгоцено миро на: Ен главу, Он то није схватио у Ренановом или Ростановом духу, него као»
„помазање напред тела за укоп“ (Марк. ХТУ, 9). „Пије осуа