Car Dušan : istorijski roman iz XIV oga veka u tri knjige. Knj. 3, Car

а три пролетња јгана, иначе да их не терају на. сено M Ha орање, п да им није друге работе".

Тим олакшицама надао се Душан умножити становништво Сењана и добити довољно радника за та мошње винограде. |

И за извесне влахе заповеда цар извесне олакшипе. Тако они који чувају манастирску стоку имају да примају од манастира извесну награду. Они који су чували овце ослобођени су извесних радова и добијали су „мјезечину - т. ј. месечну плату а они који су чували коње и који су морали преносити мана“ стирске товаре, имали су не само месечну плату, него ву добијали сваког Митровдана „белег“ т. ј. по два ждрепца, хаљине п обућу.

Даље Душан наређује:

„Нико да не поставља млина на прквеној земљи, а ако га постави, да млати 500 перпера и млин да му се узме“.

„И милошћу божјом, и благссловсм господина патријарха кир Јоаникија и свега сабора, царство ми наређује да пгуман Св. Стевана, и Пандократоров и Аранђела седи на сабору за засебвим столом, са игум“ нима вабрдским. Игуман да се бира из општежитија, кога избере цар и патријар, по договору са манастирском браћом ; ако ли међу њима нема подесног ва то, да се доведе из Хиландара. Игуман да се не скида са тога места без великог дједа“). Иконома, Еклезпјарха и сваког чиновника манастирског да не псставља цар нити икекав милостник царев, него да их поставља игуман по договору ве браћом, и да се постави иконом, еклисијарх, M дохијар и параиконом из самих калуђера, а белац да не буде чиновник у манастиру. Његови дворани белци да не стоје у двору, него да им се да стан изван манастира.“

„И да се светкује црквени празник 9-ог новембра, и када дође митрополит ва правник да му се даде дар дванавст перпера, или један ждребац, а патријарху

# Разуме се кривичног,

179