Danas

l 2 četvrtak, 29. jun 2000.

auto moto sport

Zastava 750 na trkačkoj stazi

Više od hobija

otovo na samom početG= sezone automobil-

skih takmičenja u nas, veliku pažnju ljubitelja automobilizma privukao Je pravi trkački automoDil zastava 750, prikazan na zvaničnoj prezentaciji za novinare u beogradskoj firmi Centar Boban. Reč Je o izuzetnom poduhvatu, stručnjaka ı entuziJasta da sastave konkurentan trkački automobil od fićine školjke, kao baze, a zatim skupih delova skinutih

sa Alfa Romea 155, takođe spremljenog za trke, novih Specijali delova kao 1 opreme namenjene SsDoItskim kreacijama. Automobil je nastao u velikoj tajnosti (!), a kada je srebrni bolid predstavljen, izazvao je do-

stojnu pažnju novinara. Jer, reč Je o automobilu, koji je najmanje čuveni fića, na koga podseća samo Kkrovnom konstrukcijom.

Svi trkački automobili podležu homologaciji, odnosno ispunjenju propisanih normi od strane međunarodne automobilske asocijaGilje _FIA._ Po tim: normama, između ostalog, serijski automobil prepravljen za trke, posle određenog vremena, ne može više da bude kori-

šćen za trke uprkos tome što je u punoj} snazi ı tehnički pouzdan. Da bi se vlasnicima takvih automobila omogućilo da ih i dalje koriste, ako ništa drugo onda zbog

uloženog novca, uvedena je:

klasa automobila hobi 1600

kubnih centimetara, u kojoj su dozvoljene široke mogućnosti odnosno norme koje mora da zadovolji.

Prema rečima vlasnika automobila Nebojše Atanackovića, koji Je odlučio da finansira proizvodnju zastave 750 hobi, odlučio Je da umesto u Alfi, zauzme mesto u automobilu, koji će mu omogućiti visok plasman na kružnim ı brdskim trkama. Ovaj izuzetan automobil treba da zadovolji ta očekivanja, Jer ne samo što je to Skup DbOdU. hvat, već Je plod ozbiljnog proračuna kada Je u pitanju konstrukcija ı aerodinamičnost automobila, u čemu su učestvovali profesor | asistent Mašimnskog fakulteta.

Inače, fića Je poslužio u OvOJ konstrukciji, pre svega Zato što Je njegova školjka homologovaHa d Zalm, zato što Je aerodinamična, pa se uz pomoć čeličnih cevi dobro uklopila u plastični deo automobila.

Dakle, sada Je reč o jednosedu s motorom ugrađenim poprečno ispred Zadnje OsoOvine. i dalje

Idemo dalje...

daj gol, kupi pravi auto !

_ a il o}, “

fe!

|S .= :Sa 35 5 = a <= = Žž

PIP&)W/J}&) Vozilo

B Karoserija mora biti iz velikoserijske . proizvodnje sa prethodnom homologacijom kod FIA za grupe N, A ili B.

M Dozvoljava se prepravka u smislu materijala ı oblika blatobrana, hauba napred i pozadi, vrata, veznog lima, prednje maske.

M Prepravka karoserije je slobodna u odnosu na aerodinamiku ı dodavanje ae-

38) HHijensuj [F}6)5} 4/86)6) Migtan ·

B Radna zapremina motora do n mum 1,600 ccm. ___ M Blok motora mora biti od istog ili lice cnog proizvođača kao što je i karose ja/šasija. – m Dozvoljena upotreba samo motora atmosferskim usisivanjem vazduha, uz zabranu svih vrsta prinudnih p njenja motora smešom goriva i/ili v

(i)

rodinamičkih profila. _ zduha. M Dozvoljeno je spuštanje krova za maksimalno 8 cm po celoj dužini, sa obave- Težina

zom da se zadrži originalno vozačko

staklo. M Minimalna težina vozila iznosi: __ B Točkovi moraju biti smešteni ispod ka- 1. Za vozilo sa dva ventila po cilinđdru= ___ TOSONJO. - · 650 kiloponda ____ M Karoserija se može ojačati prolilima 2. Za voZilo sa više od dva ventila po ci· različite konstrukcije. lindru = 800 kiloponda __

M Dva stop svetla slobodnog proizvođača su obavezna, kao i centralno svetlo za kišu pozadi.

____(Hvodiz Pravilnika · o Automoto sportu AMSJ)

isti uslovi prodaje!

SCIOHIZ~

"ala 7(X0) =

SLK) Dean [)]<ke5R}U [Des 7) aral{benisice merprermemievelijox

' __ISPORUKA ODMAH !

Cena u DEM ocarinjeno, bez poreza, za fizička i pravna lica dinarsko plaćanje

Garancija: 3 godine / 100.000 km: Servis obezbeđen

'G.J.I. doo • ovlašćeni distributer: 11000 Beograd, Dimitrija Tucovića 105; Tel: 011/427-523, 427-621;Fax:011/3406-942

KIA MOTORS

Kada je reč o tehničkim karakteristikama, „zastava 750 hobi ima motor zapremine 1600 cmš, snage cca 200 KS, sastavljen od bloka Fiat i glave Alfa Romeo, menjač HJjulend (Hewlend) sa 6 stepeni prenosa i sekvencijalnim izborom, kočnice Brembo. Automobil je opremijen i sa dosta savremenih rešenja: kompjuter firme DTA (Engleska), vozilo se podiže putem tri pneumat-

Jedina knjiga kojoj je mesto u Vašem automobilu

dresar

ska podizača ugrađena u karoseriju AP Racing, protivpožarni aparat, koji ima više tačaka dejstva u kabini i oko motora, instrumentna tabla je opremljena sa sistemom za praćenje ı pamćenje podataka o radu motora, vozača ı vozila, pokazuje postignuto vreme po krugu prilikom svakog prolaska preko linije start/cilj. Na jedinstveBOJ | MMOLOPROJ | KOGMIGI Dynojet koju „pošeduje

moni; manjackih u 1a7i\ne mai] aifokormetik

wa

PP GOLDI – PRODL

zastupnik firrme

OMA WRVRA

- ON Xa RUN ;

knjaza Miša 63, 121 tel/fax: 031/8

sportski klub Centar Bobali, pored snage motora, izme! | na je i najveća brzina koja a postojećim izborom prenosa omogućuje brzinu od preko 200km pačasj _ Sticajem tehničkih OKO! nosti, automobil nije prip! mljen za auto-trke na ! žnoj stazi u Banjaluci, njegov start moguće OC vati na brdskoj trci u Ul Gori već narednog .