Delo

t АЛБКСАНДАР ДИМА СИН. Писац „Госпође с Камедијамац, нпсац „Полу-Друштваи н „Назора госиође Обре“, „Денпзе" п лФранспнеи, умр'оје27. (15.) новембра у својој внлп у Марлп-ле-Роа. блпзу Парпза. У њему умире највећп Францускп, а вероватно и европскп драматург овога века. Александар Дпма Спн родпо се у Парпзу 27. јула 1824., као ванбрачни спн Александра Диме Оца u Маријс - Катарине Лебе, шваље. Прпзнат je п од оца u од матере седам година доцније . н од тада је ионео презпме свога оца, Дима. До своје седамнаесте годпне иробавно је у разним ириватнпм заводпма: у службенпм се школама Hnje учио : нп бакалауреат, наш нсппт зрелости, нпје иолагао. 1841., нанустнв завод у коме је бно, врагп се своме оцу, који је тада већ бпо у велико чувен ппсац. Поред оца, Дпма Син се поче посвећпватп књпжевностп. 1845. објави своју нрву књигу песама, \Грехе младостн*: 1847. свој први роман, „Дожнвљаје четпри жене п једнога папагаја/ За овпм романом , у кратким ])Оковима, објавпо је шест до седам другпх романа, од којих је најпознатпјн „Госиођа с Камелијама." Ова дпрљпва љубавна повест. која полако улазп у ред својпх класпчнпх друга „Маноне Леско* п „Павла и Виргинпје*, иоставила је темељ његовом књнжевном гласу. Још је већп успех постигао Дима, ирерадпвшп тај свој роман у драму. У истојшјп Ф]>анцуског драмског песннштва у деветнаестом веку, „Госпођа с Камелијама* бележп корак унаиред, и то ка тако званој реалистично1 књнжевностп. Она је ипсана ван калупа, који су до гада билп у обичају, и, нарочи го, незавпсно од условносгн, као што Русп зову конвенције, о којима су водилн рачуиа остали драмски ппсци. Стил, предмет, лпчности, све је то бнло мање впше ново за ондашњу публику. Од то доба, Днма Спн напустпв роман, иосвети се готово пскључиво драми (обратно оному пгго је бпо случај код његова оца, којп је ночео са драмом, а завршио са романом). 1855, Дима пзнесе на позорницу комад којему смо горе иревелн наслов са „Нолу-ДЈ)уштвои (ФЈ)анцуски pDemi-Monde*, пзраз, који је доцнпје, унотрсбом, добио Д})уго значење). Тај комад је био другн главни корак у драматуршкој кариерп