Delo

КРПТИКА Т1 БПБЛИОГРА|))ИЈА 135 познзвање предака у шири круг чпталаца, а особпто у ширу о.младинску публнку. Поред ове мане ова је књнга иуна етилпстичких и гра.чатичких грешака. 1Гма израза п епитета, које писац врло радо упогреб.нава а где им јест место и где пм ннје. Пзмеђу осталнх ппсац врло радо уиогребљава русизам огроман (којп долази од огромннп, што значп силан, горостасап). За Стану, сестру Главашеву, ве.ш да је би.ш .огромно внсока“ (стр. 13): за тим вели: .од тога доба ('таноје постаје онасан и огроман непрпјате.в по Турке“ (стр. 23): за Де.ш Марка велн да се назвао -Делија због огромне развијености* (ст. 25); за Станрја вели да је _пре 30-тегоднне показао огромно јунаштво“ (стр. 32);па одмах на другој страни (33) говорећи о једном риту вели: „По> мисао, да је овај рит био пре (30—70 година, неприступачан, због бар.Ђивости(Р) и огромне шуме:- или -огроман део захвалности припада шумама ондашњим...“ (стр. 47) н т. д. У делу има доста реченица са незгоднпм редом речи, има новачења у речима (делатности на сгр. 7 саобраћати на стр. 11.) <)н пише „лаФа“ место лава; пише ,Бога Мухамеда- место свеца или пророка Мухамеда; пнше .сабља аламкиња“ место сабља аламанка. Нека писац сам размисли о реченици: .Отаноје као и увек, готов на живот и смрт, внкне, да се проломп јуриш“ (стр. 36.) На стр. 24. говори писац како .је .Станоје Главаш иредложио своме другу (де.ш Марку) да се жени. дајући му своју сестру Стану за ;кену.“ Нисац треба да зна да брат никада не нуди своју сестру никоме за жену. Бар то никад није обичај код сељака у ПГумадији. То није могао чинитп ни Станоје Главаш, још мање у оно време. На страни 53. писац износи некакав запис с некаквог звона, које је набавио Станоје, и како ми се чини и тај .је запис погрешно пре писан. Писац је пренисао: мастерт. ј Шкчта Слпрновт. т вт. валдаљ 1808. Није лиово: Мастерт. ј Н1к1та См1рно†т вђ лћто 1808 г. Осим ових напомена. које учиних, нмало бн се још замерити инсцу ове књижице. Једна од главних мана и та .је што у причању нема реда, већ гово)»ећи о догађајама нз устанка он убаци по што год што никакве везе нема с догАђајем и што се десило две три деценцје позније. Поред свих ових мана ова књижица има и по коју добру етрану. Тако на пример из предања се јасно види да Дели Марко није брат Главашев, већ зет, за којим Је била његова сестра Стана. Изнело се нешто и о родите.Ђнма Станојевим, крји су прешли из Дебра. Изнесено