Delo

52 Д Е Л 0 Србије и Срнства морају бити пречи од свих других интереса, и личних, и породичних, п других. Он мора зарана увидети да је његов положај друкчији него што је положај других других људи, и да је с највишим положајем везана и и највећа одговорност, јер погрешка обична човека нема великнх носледица, а погрешка владаочева има замашне последице које могу битп судбоносне за државу. Владалац не би смео имати других страсти, осим племенитога славољубља, које се наслања на заслуге за отацбину, и које се одржава општим поштовањем и искреном љубављу целога народа. За географију се везују остале природне науке, а нарочнто јестаственица, физика и хемија, које се уче и у нижем н у вишем течају. При екску рсиј ама, које се чине радп познавања домовине, упознају се животиње, биљке и минерали, који се том ирилкком посматрају; а с номоћу експеримената упознају се физичке н хемијске појаве н природни закони, који се примењују на технолошке радње. С природним наукама стоји у везп математичка настава. Она је важна не само због општег образовања, него п због доцнијега стручнога (војничкога) образовања. Природноматематичка настава, кад се правилно врпш, најпре може нробудити љубав према истнни и развпти самосталност у мишљењу, а ово је врло важно за будући позив престолонаследников. На прнродно-математичку наставу п од чести на језпковнонсторијску наставу наслања се настава на философске пропедевтике, која обухвата основе пз психологије, логике и етпке. Од вештнна су најважннје: цртање, певање, гимнастика п војно вежбање. Ако би престолонаследник имао особнт дар за коју уметност, као сликање, музпку, појезнју, оида се она може нарочито неговати и у слободно време. Ово вреди п за ноједине науке. Поред обичне гимнастнке треба он да се упозна с народним играма п да се вежба у борењу, јахању, пливању п т. д. Ово ,]е корисно ие само за физички развитак, него и за доцнцју војничку спрему, која у својим основама, почиње веП за време општег образовања. Отручно образовање престолонаследниково мора бити правничко н војничко. Владаочеве су главне дужности: да представља своју државу ирема другим државама, да управља њом но уставу н но законима, да учествује у законодавним посло-