Delo

X Р 0 Н II К А 123 лптичке и економске на Балкану. Не само што би значио продирање Аустрије на Балкан већ и нродирање Немаца. II већ је велики немачки лист, представник великих капиталнста н индустријалаца, Frankfurter Zeitung, радосно поздравио овај програм Еренталове спољње политике, завршујући свој чланак да немачко племе има интереса да постоји јака Аустрија. А како је Кореспонденц Биро јавио из Цариграда, Порта је већ одобрила везу босанских железница с Митровицом и о томе издала ираду (21..јануара) али под погодбом да ту пругу сагради турски синдикат и да уопште има турско обележје ова железница. Свакако ће бечка влада примити ово допуштење макар и под овом погодбом. Колики су интереси ту у питању и каква опасност прети нама, довољно је указати на највећи и најугледнијп француски лист, Temps, који је у броју свом од суботе (26. јануара), жучно папао на агресивну аустријску полптику. По њему је највећа опасност за српско племе, за словенски живаљ на Балкану у опште, — па шта више и за саме француске интересе, јер једно француско друштво експлоатише пругу Цариград—Солун. Француска неће помоћи овакву политику аустријску, — довикује Temps, који има познатих веза с француским мппистарством спољњих послова. А једина добит од ове опасности, која прети свима, то је — што мирцштеског споразума (од априла 1897.) између Русијеи Аустрије нема више! Мала корист нрема великој несрећи! Разуме се да само тако мисли велики францускп лист, Ternps. Званична Русија, како се хвале бечки листови и „Пестер Лојд“ не мисли овако, већ одобрава ово продирање Аустрије. То ће руска влада доказати, веле аустријеки листови, када буде министар Извољски одговарао у Думи на интерпелацију о новопазарској железници. Продирање Аустрије на Балкан, макар и у овако „невиној“ форми, дакле велика је опасност најпре за српско племе, за тим за престиж Русије и интересе Италије на балканском полуострву. Разумљиво је што су и руски листови, нарочито „Новоје Времја“ устали противу ових аустријских тежњи, а тако исто и штампа Пталије, чији ће иптереси такође битн угрожепи. А српски? Довољно је да поменемо да ће после саграђене железнице кроз новопазарски санџак много лакше битп и војничко продирање, да ће Аустрији лако бити, кад јој устреба, отпћи „jusq’au dela de Mitrovitza“, и ин-