Delo

X Р 0 Н И К А 267 пето дете, уживао је своје детиљство у потпуној слободи као љубпмац целе породипе. Рад је одвео његовог брата у Pjim, собом је повео и малога Пашка, где се овај требао озбиљно посветитн сликарским студпјама, помажући уједно и брата у раду. Млад и даровит развијао се Вучетић у центру уметности врло брзо; у своју младу душу скупио је силне упечатке са многобројних уметничких дела кватрочентиста и чинквечентиста. Овај утицај талијанске уметности на доцнији рад његов био је значајан, у његовом раду је остало нечег архаистичког, нечег што је подсећало на ренесанс талијански. Микел Анџело га је упутио да озбиљно студира анатомију а Рафаело колорит и хармонију тонова н форме. У својој 18. години укрцао се Вучетић на један шпањолски брод, Koin га је однео у Буенос Ајрес у јужну Америку носећи собом први свој рад нројект за једну католичку цркву у Лујану; за коју је сам израдио и архитектонски део. У Америци га је рад задржао две године, после чега се вратио у отаџбину, која га# је позвала да одслужи свој војни рок у мрнарици. 1896. год. налазимо Пашка Вучетића у Трсту удружена са Рендићем, Ребићем, Видовићем и другим Далматннцпма у уметничком друштву „Чирколо АртистикоД радећи једновремено на декоративној и сликарској уметности. Овде је радио на портретима и компоновао врло много у народном стилу. Декоришући внлу Јакића познатог тршћанског адвоката употребио је народну орнаментику као мотив. Посао му је испао за руком и у своје време био је много хваљен новп стпл, коме сс Вучетић трудио да нађе основу у народној орнаментици. Талијански критичари хвалили су овај покушај у својим листовима. Своје уметничко образовање завршио је 1898. годпне у Минхену на академијп уметности као ђак професора Лудвпга Хертерпха. Своје уметничке радове излагао је у Минхену, Риму, Трсту, Загребу, Београду, Лијежу и т. д. У минхенском кунст ферајпу имао је 1899. год. колективну изложбу, на којој су се нарочито одликовала портрета у пастелима, са својим свежпм тоновима и елеганцијом покрета. Донети потпуну оцену свију Вучетпћевих радова скопчано је са мпого тешкоћа, с тога тпто су разбацани н што нх има 18*