Delo

ИОСЛЕ СВРШЕНИХ ТРГОВИПСКИХ УГОВОРЛ 281 за подизање нишкога тржишта, по коме су већ штале саграђеие, ваља приступнти подизању осталих тржишта. Тржншта су за жито и шљиве већ утврђена у нас, у околинама које те продукте дају. У будућности п то најскоријој ваља за жито подизати на тим тржиштима елеваторе и силоее, а за суве шљиве што више установа за етивирање њпхово, да се једанпут овај примитиван начин паковања и сортирања избацп, јер он смањује цену нашим шљивама и не дозвољава извоз морем, који је јевтинији и бољи од нревоза железницом. За подизање поменутих установа могу се образовати нарочито *фафоризирана акционарска друштва; могу често и саме велике општине уз нрипомоћ округа и државе многе од поменутих инсталација подићи. Одобравањем такса за чишћење жита, етивирање шљива, чување непродате стоке и друго, створпће се лако нотребан ануитет да се исплате трошкови око подизања поменутих пнсталација. Поред важнијих извозничких железничких и бродарских станица ваља подићи магацине за смештај робе. Ово је потребно из два разлога: прво да се има где роба склонити од рђавог времена, а друго да се на смештену робу може дићи путем вараната новац и ојачати промет, који је код нас био због овога понајчешће у великом застоју. Како је извоз агриколних продуката сезонске природе, и код нас пада месеца августа, септембра и октобра нарочито се због немања довољних магацина изгуби много на ценама продуката н чипи се готово немогућим рад закључака на означене датуме. Ради извоза кабасте робе: дрвета, угља, камепа и једног дела жита и воћа воденим путем, потребно је на Доњем Дунаву имати велико пристаниште и убрзати рад да се по утврђеном плану већ нриступи његовом подизању, те да оно буде готово, кад вициналне железнице буду саграђене. Ово пристаниште има двојаки значај, нрво што ће V2 нашег извоза привући ка тачци са које се најевтиније може роба из земље извести и тим оно неминовно патрпавање у извозу у сезони воћа и жита, отклонити, а друго што ће у зимским месецима, кад је пловидба Дунавом немогућна, акумулисати сву робу., која се с пролећа може лако п брзо упутити у назначено место њихове потрошње. Данашња железничка мрежа недовољна је да наш извоз, који из дана у дан бива већи, савлада. Она ће по све бити немоћно транспортно средство, кад буду саграђене почете спо-