Delo

П0СЈ1Е СВРШЕНИХ ТРГОВИНСКИХ УГОВОРА 309 би тај фонд требало смањнти и образовати га у намери, да се из њега могу предходни и чисто административни мањи послови у одељењу вршити. Нарочито ваља принос из шумског фонда избацити и некрњити извор, који има да иде па пошумљивање земље, чиме се осигурава један од најважнијих услова за могућност регулисања река и омогућава да се сачувају регулисане воде. На рачун пошумљивања вршити регулисање река јесте зидање куће с крова. Непотребност је фонда за то што су трошкови за иоле озбиљнпје хидротехнпчке објекте тако велики да- их пројектовани фонд не може подмирити. Укаже ли се потреба за веће издатке до њих се мора долазити на начин којп ће се предвидети новим законом о водама, путем задуживања код јачих новчаних устапова или нарочитим олакшицама датим од стране самоуправних тела и материјалном помоћу, које за * дати случај даје законодавно тело. Противу фондова у нас треба битп и стога, што је жалосна историја свих наших фондова, јер су од многих само називи остали, а одвојене суме за њих већим делом отишле су на послове, којима фонд није намењен. Модерна наука о финансијама војује противу образовања фондова јер се њиховим образовањем ствара доста велика забуна у буџетирању државпом. Последњи разлози придодати горњим говоре у прилог укидању оснивања фонда великим дотацијама у намери да се тим фондовима изврше радови, који ће у нас коштати па стотине милиона. IVIV Наша железница, но приходима до нре две годпне, служила је врло мало нашем саобраћају онако интензивно, како је требала служити. Разлог ]е томе био што је правац извозпе и увозне робе ишао само преко једне тачке гранпчне и према томе је вожња била слаба. Од како је стицајем прилика извоз и увоз ишао разним правцнма последње две и но године, како је јачи контакт створен између бродарских друштава и наших железница, приходи су знатно скочили, што је мерило и за већи развијени саобраћај. По свршетку почетих вицппалиих железница очекује се повећање прпхода и увећање саобраћаја, и наша ће основна нормална нруга учннити трговини и промету оне услуге, које раније као усамљено транспортно средсто није могло дати.