Delo

0 МИНИСТАРСКОЈ ОДГОВОРНОСТИ 415 нистар зна да he се о једпој интерпелацији која му је неповољеа повести реч и ако оп ua њу не одговори, он he радије на њу ■одговорити. него оставити да се питање расправља без његове одбране. Кад he се о пнтерпелацији водити нретрес одређује Скупштпна нет дана после нодношења интерплације (члан 90 Пословника); на интерпелацију министар не може дакле одговарати одмах због тога што се хоће да да времена посланицима да се спреме за претрес интерлелације, тако да министар не избегне ирави претресо њој. Из тога што Скупштипа одређује дан кад he се водити претрес о једној ннтериелацији ue треба закључити да је но српском законодавству право интерпелацнје једпо право које принада Скупштинн у целпни, а не свакоме посланпку па по се, Скупштипа је дужна не само да изнесе интерпелацију на дневни ред, већ шта више и своју одлуку да донесе о њој. Право интерпелацпје јесте једно право које нрппада свакоме посланику посебнце, јер је интерпелацију довољно да потпише и само један народни посланик. То што Скупштина одређује дан кад he се ннтериелација изнети на претрес треба разумети као једно право Скупштине да раснолаже својим временом. Скупштнна може одредити дан кад he се изнетп интерпелацпја, али не може једну интериелацију осудити да се не износи на дневни ред. 0 интерпелацији се води претрес као о свима предметима који треба да се заврше једним скуиштпнским решењем. 0 вођењу претреса о интерпелацији важе исте одредбе који и о осталим скупштпнскпм иретресима. Интерпелацпја може бнти повучена све док не буде о њој допето решење. Претрес се води без обзира на то да ли је минпстар на интерпелацију одговорио н да ли је присутан. Претрес интерпелацпје се свршава иреласком на дневни ред. Предлог о иреласку на дневни ред може поднети сваки посланик а не само интериелант. У пракси је било случајева да га подноси и министар интернелисани. Прелаз на дневни ред може бити ирост и мотивисан (члан 91 Пословника). Сам факт да је Скупштина изгласала прост прелаз на дневни ред значп да Скушнтина Влади или дотичном министру изјављује новерење. Мотпвпсан предлог за прелазак на дневни ред зпачи то да је Скупштина на крају претреса формулисала једно своје мишљење о исходу претреса. Мотивисан предлог за прелазак на дневнп ред према томе може