Delo
470 Д Е Л 0 који науком спремају за живот, морају поред предавања п се* минарских вежбања старати се за литерарно образовање,. а оно поглавито дају библиотеке. Нема сумње, да у университетима предавање нема онај значај, који је имало још пре две три деценије, и да тежиште већ много више лежи у семинарским вежбањима. А све више добива значаја и онај део академске наставе, који писац назва литерарно образовање. Да би библиотека и у овом погледу могла ваљано одговорити својој задаћи, потребна је свестраиа спрема њених службеника за познв научног библиотекара, чега до сада нема у довољној мери, јер нема науке о библиотекарству у наставном плану университета. Сада се у том стало на по пута, а с тиме се мора рашчистити, библиотекар мора потпуно располагати свима оним средствима, која ће му у довољној мери дати могућност, да врши своју задаћу. Рад библиотекарев доводи га у нрвом реду у додир са научним испитнвањем. Прво му је задатак, да на основи свога знања о стању наука изабере за своју библиотеку или своју струку у библиотеци оно што је највредније. Затим долазе каталози. Даље му је задатак, да посетиоцима библиотеке покаже у научним радовима што је могућно тачнијим знањем литерарнога апарата у бнблиотеци, који он мора иознавати но његовој вредности и поузданости. Даље имаће да одговара на питање о литерарним стварима упућена библиотеци. На послетку треба и он сам да буде активни радник на пољу научних библиотекарских питања. Одређивањем положаја бнблиотекарства ирема научном раду одређен је и положај библиотеке према организацпји научнога рада. Он је данас организован у два велика тела: у великим школама и академпјама наука. И једне и друге ослањају се на видљив знак научног сазнања, на књигу. И тако збориште литерарних споменика, б и б л и о т е к а, све се више и впше истиче као треће тело у великом организму науке и без сумње играће тек у будућности главну улогу. Напред је речено, колики значај има библиотека за унпверситетску наставу. Да додамо, да се у академиским круговима осећа оскудица у поменутом литерарном образовању, у недовољном познавању књига, у владању литерарним радним материјалом; и сами университетски наставници нису увек довољно обавештени,. кад је у питању која суседна научна област или општа енци-