Ekonomist
40 3.
Разматрајући интервенцију пригодом шумске кризе у осталим државама, а са стране ресорног министарства за шумарство, опажамо, да се она односи у првом реду на 20годности п олакшице код плаћања куповнине за дрво. Ту се према даним приликама дају погодности вишеструког оброчног отплаћивања, у оправданим случајевима даје се продужење рока израде и извоза дрвета и слично.
У том је погледу и наше Министарство недавно издало одредбу подручним органима, да се изласи у сусрет кугцима дрвета, а и у будуће ће им у сваком случају ићи у сусрет у границама постојећих закона.
Те ће погодности Министарство препоручиши и осталим власницима шума.
Надаље би се могло заложити Министарство Шума, да шумска индустрија добије пушем репарација потребни материјал за своје индустријске железнице и инсталације за прераду дрвета.
У границама могућности посветиће се нарочита пажња поправку комуникационих средстава у крајевима где су ова запуштена, да се и на тај начин појефтини извоз дрвата из шума.
За оне индустрије, које су упућене на купњу годишњих сечина, нарочито меке робе, могла би држава иреузеши на себе рушење и извоз дрвета наравно у договору и по жељама купца, узимајући тако на себе један дио потребног обршног капитала.
У границама овога ресора игра велику улогу и брзина уредовања и одобравање лицитација за купљене сечине, у којем је погледу Министарство везано на Закон о државном рачуноводству, а нарочито његов чл. 91. који захтева три лицитанта. Министарство се је опешовано залагало, да се овај члан као и остали, што су на путу бржем уредовању уклони ли барем ублажи.
Што се тиче искличних цена за продају дрвета које је питање тангирано у више реферата, мишљења смо, да је цена сваког артикла израз понуде и потражбе, те ће се цене према тим факторима аутоматски исправљати.