Ekonomist

458

сачињавају, међутим, кабасте артикле, који захтевају највеће просторије, у толико пре што је њихов промет доста развијен: рачуна се да довоз грађе износи преко 1000 вагона, а довоз металних израда и стакларије на 300 вагона. Како да се осигура лагеровање те робе» Подизање нових слагалишта неми“ новно се намеће; На теренском делу зоне, чија се површина цени на 36.000 кв. м., потребно је, пре свега, осигурати довољан простор за нове шталске зграде (око 10.000 кв. м.) и за маневарску станицу (око 12.000 кв. м.), тако да би на расположењу за слагалишта остало око 14.000 кв. м. површине. Кад се има у виду, да се промет не обавља одједном, него кад са више, кад са мање интензивности преко целе године, долази се до закључка да се на томе простору може осигурати довољно слагалишта за све артикле из ове последње категорије. Према томе, са изложеним радовима, нашта зона може задовољити транзитни промет преко Солуна.

Од стране нашег привредног света са Југа често је чињена примедба, да је простор зоне недовољан да прими целокупни транзит наше земље преко солунске луке. С обзиром на постојећи развој тога транзита, приговор је неоправдан. Међутим, ако у скорој будућности тај промет добије веће размере, наши привредници биће у праву. Шта би се радило у том случају» Постоје три разнолика предлога за решење те евентуалне кризе. По некима, требало би тражити ревизију граница наше зоне. По другима, згодније би било правити компромис са грчком слободном зоном у Солуну, која поседује веће просторије, и са њеном помоћи изаћи у сусрет свим потребама наше трговине. По трећима, најзад, требало би у Ђевђелији подићи транзитне магацине и транзитне штале, у којима би лежала сва роба, односно стока којој не би било места у зони. На надлежнима је да оцене која од ових трију солуција најбоље одговара интересима нашег промета. У сваком случају, њихова је дужност да будним оком прате све мене у трговинском саобраћају преко наше зоне и да буду спремни за сваку евентуалност. То је питање сутрашњице. Данас је главно да се наша слободна зона организује за постојећи промет.

с. Обрадовић.