Ekonomist
597
Принадлежностима из службеног односа имају се сматрати све оне личне и породичне пензије свих врста — рачунајуп овамо и милостињске опскрбе, — које се добивају од службодаваца или из фондова и благајна, у које плаћају приносе — делимично или искључиво — службодавци.
За став 8. предлажем у савезу са преинаком става 4, да се место речи „годишњу вредност променљивих принадлежности“ стави: годишњу вредност принадлежности у натури и променљивих принадлежности.
Ставу 10, предлажем, ди се придодаду речи: осим издатака, који се код онерозних принадлежности имају одбити
=
према ставу о овог слова.
К ставу 12. Тај је став неразумљив. Требало би га стилизирати јасније. Само у вези с образложењем, које дају Мотиви (стр. 260 Грађе, став, који почиње са речима „Узимајући у обзир начело једнакости и правичности ...“), постаје смисао тог става јаснији. Изгледа да се је хтело изразити мисао, која би се јасније дала исразити овако:
У колико принадлежности намештеника који није државним службеHHKOM, узев у обзир квалификацију и године службе надмашују принадлежности државних службеника · што се утврђује уважењем закона о чиновницима грађанског реда, — подлежи вишак порезу на доходак по одредбама ст. 4 и 5 чл. 86 овога закона.
Практична проведба овог става мора да наилази на велике потешкоће. И онда, зар је подесно принадлежности намештеника, који је у приватној служби својим талентом и спремом, а без већих формалних квалификација, постигао високе и највише принадлежности, просуђивати по критеријама формалне квалификације и броја година службе, које узима за базу закон о чиновницима грађанског редар Осим тога — начелно узето — није уопште оправдано а ни консеквентно, да се принадлежности из службеног односа опорезују по пореској стопи доходарине. која одговара само висини тих принадлежности, а без обзира на евентуални други још доходак. Само код државних службеника може таково поступање — док реална висина њихових принадлежности заостаје далеко за предратном и док њихове принадлежности заостају знатно и иза принадлежности приватних намештеника просечне спреме а једнаке формалне квалификације — да буде оправдано, јер је ту службодавац и субјект, који намеће и прима овај порез, једно те исто лице и јер се ту принад-
EKOHOMHCT 40