Ekonomist
612
промене, које изискује конструктивна промена овог облика пореза. Само упозорујем, да пред проценат, који има да означи пореску стопу, у трећем и четвртом ставу треба уметнути реч „највише“ (т. ј. да пореска стопа износи највише толико).
Ако би се овај члан имао уопште придржати, имале би cc провести коректуре, које произлазе из ове формулације, коју предлажем за тај случај:
За задруге за међусобно помагање, код којих се пословни удели сабиру уплатама, које не премашују месечно 50 или недељно 10 динара, а радим је ограничен на давање помоћи, предујма или зајма само својим члановима за случај невоље, оскудице, болести или смрти, смањује се пореска стопа, означена у члану 96, за 59, ако на пословне делове по статупшма не плаћају већу дивијенду од 6, и ако својим члановима 10 статушима прирачунавши шрошк ве манипулације пили било какве друге шрошкове — рачунају највише за 3%, веће камате од највише каматне стопе, коју је Народна Банка у дотичној години рачунала за есконтовање меница.
Ако би есконтна стопа била нижа од 59, може задруга према статуТима, а да не изгуби ову погодност, рачунати члановима 89, у име камате.
Уметнута моста су у предложеном тексту нарочито истакнута. Осим тога су изведене малене стилистичке промене.
Чл. 99.
Предлажем, да се тај члан, који представља врло незгодну престилизацију 5-а 31 зак. чланка УШ: 1909, преиначи тако, да гласи:
Ради разреза самоуправних приреза на основу овог пореза дели се разрезани порез предузећа по сразмеру бруто промета појединих послова (главног посла и филијала). Ако равнатељство није у седишту главног посла, отпада на седиште равнатељства 10%/ разрезаног пореза, а осталих 909/, деле се сразмерно.
Иза чл. 99.
Иза члана 99 предлажем, да се дода још овај нови члан:
Порез предузећа, обвезаних на јавно полагање рачуна, сачињава само са две трећине свога износа основицу самоуправних пореза и приреза.
Порез, којим су трећином пореске стопе посебице опорезовани износи одбити од добитка према тач. 3 чл. 94, не може служити као основица самоуправних пореза и приреза.
Први став овог новог члана је логична консеквенција карактера овог пореза, који има да надомести и порез на доходак, чега ради су за тај порез установљене више пореске стопе, него што би биле установљене, када би тај порез