Ekonomist
DD:
етегсеп5), већ-ће само бити лишени једног вишка у вредности, који би вишак наступио, да је курс динара остао непромењен.
Анализа коју смо горе извршили није потпуно, или тачније, није довољно детаљна. При једној јаче детаљној анализи могло би се конструисати много више дужничких група, и последице од поправке динара показале би се јаче ниансиране. Али и на основу ове у најкрупнијим потезима извршене анализе може се донети један закључак, који је врло значајан за питање које нас овде интересује.
Тај закључак гласи. Нетачно је тврђење (мишљење), да ће услед поправке динара бити оштећени сви дужници без разлике, и да то оштећење иде потпуно паралелно са процентом у коме се динар поправио; на против, из излагања које предходи види се, да има читавих група дужника, који неће бити ни мало оштећени, и да је и код оних који су оштећени то оштећење знатно мање од процента у ком се динар поправио.
У вези с овим пак мора се обележити као неуместан и захтев (који чине поједини дужници): да Влада обустави своју акцију на поправци динара, „јер ће ова упропастити дужнике“. С обзиром на горе изнете последице поправка динара, сама за се, неби оправдала такав поступак; да ли ће пак она T. |} поправка динара у друштву са последицама друге врсте о којима ћемо мало час говорити — такав поступак моћи да оправда, о томе ће бити опширније говора у следећем.
li.
Као други разлог против поправке динара наводи се, казали смо, бојазан: да ће, услед поправке динара, државни приходи, и у вези с тим буџетска равнотежа бити доведена у питање.
Објашњење у овом погледу гласи одприлике овако. Порески обавезници плаћају порезу из свога (чистог) дохотка. Доходак (чист), пак, изражен у цифрама, варира према курсу динара одн. према кретању динара: при нижем курсу (пад динара) он је већи, при вишем курсу (скок динара) он је мањи. Према томе ако се динар буде поправио, (чист) доходак