Ekonomist

156

обвезни да чине неке неправедне издатке, а улагачи би имали пуну сигурност ако не би имали велику ренту. Ми знамо да за ово нема разлога и да није довољно озбиљно али је бар логично и јасно. ;

Дејство овог пројекта биће, по свему судећи, штетно за све: за државу, за банке, па и ва улагаче. За државу ће бити штетан, јер кад се једном буде увела пракса субвенције, главни пздатак ће пасти на њу, пошто ће се заводи с правом трудити да то буде ; за банке ће бити штетан поред издавања знатних сума ради помоћи несолидним заводима, што ће солидне банке морати да још више смање камату на улоге, јер не могу дозволити да акционари плате улоге ва фонд, те ће тиме одбијати улагаче. Шпекуланти улагачи вадиће своје улоге из солидних вавода да би их предали мање солидним, верујући у накнаду фонда, а солидни ће примати мању ренту. Једном речју цех ће плаКати најсолиднији редови.

Поред тога постоји још једна опасност код овог пројекта а то је уредбодавна моћ, која је дата Централни, с обвиром на праксу код нас да се уредбом може регулисати сваки предмет, мењати закон па чак и Устав.

Никола Распоповић, адв.

Својина воде на Дојранском Језеру

Наш грађански законик (србијански) као и наслеђени законици не познају својину воде. Вода је општа евојина (гез nulius, res comunis, res omniumque). FIbow као саобраћајним средством користе се не само грађани земље у чијој је територији, већ су воде нарочито веће, проглашене општим међународним саобраћајним средством. Рекох веће воде (Дунав, Рајна, Тиса), јер има мањих вода т. зв. националних вода, које служе само на добро грађана дотичне земље. Но и ту има изузетака. То је укратко што би се тицало воде као саобраћајног средства. Сличан је случај са водом и у погледу права хватања рибе

која у њој живи,