Ekonomist
Тако се ради и код закона, који организују неку грану државне управе чисто административне природе, јер он регулише односе између државе и појединаца или само између појединаца, дакле између живих бића, код којих се ти односи у детаљима сваки час мењају.
Шта ли се тек може рећи за једно индустријско предузеће, као што су железнице, које су у својој унутарњој организацији до крајности компликоване! То је један економски организам, који као и онај људски: живи, болује, развија се заједно са социјалном средином у којој је никао. Уоквирити га у законске форме и наредити му да по тим формама живи јесте један практички абсурд. То је та основна грешка, на којој почива цела ова Уредба и та је грешка чини у погледу примене немогућном.
Осим те основне грешке, у самој идеји, на којој је ова Уредба заснована, постоји још једна грешка начелне природе, која је по данашњем схватању један анахронизам, Читав се преврат извео у целом свету у погледу организације привредних предузећа у државној режији у смислу да се оне ослободе штетног бирократизма и све државе које су то питање решавале, оне су се нека више нека мање тог баласта отресле, Изгледа да до нас тај талас новог живота још није допро, те је ова Уредба завела један тако крути бирократизам "тори него што је био у Уредби од 1921. г, дакле код ње је узето за принцип оно што је у целом свету одбачено као рђаво.
Пошто је до детаља одредио свакоме органу па и оном најнижем шта ће да ради и тако га потпуно ушаблонирао, ова је Уредба предвидела централну управу, која је потпуно несавршена,
Место делимично укинутог Министарства Саобраћаја предвиђена је једна друга несавршенија инстанција Помоћништво Министра Саобраћаја. По томе што Помоћник Министра Саобраћаја мора бити стручно техничко лице, дакле исто тако као и Генерални Директор, и по томе, што он има референте, као и Генерални Директор, а власт нема самога Министра, види се да је створена још једна инстанција више у железничкој управи, која ће бити једна. сметња више за експедитиван рад и која замењује укинуго Министарство Саобраћаја.
И док се у Министарству створило једно излишно надлештво дотле се заборавило на најважнију ствар — на активну контролу саобраћаја, У место стручних референата треба уста-